Αναγκαστική και έκτακτη απόσυρση ανακοινώθηκε στην ευρωπαική και κυπριακή αγορά για παιδικά παιχνίδια και ρούχα, τα οποία είναι δυνητικά επικίνδυνα.
Έτσι, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή (ΥΠΚ) του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, ως αρμόδια αρχή στην Κύπρο για τη λειτουργία και διαχείριση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ταχείας Ανταλλαγής Πληροφοριών για Επικίνδυνα Προϊόντα που δεν είναι τρόφιμα, πληροφορεί τους καταναλωτές ότι την εβδομάδα από τις 30/9/2019 μέχρι τις 6/10/2019 (GRAS-RAPEX – Δελτίο 40) έχουν κοινοποιηθεί στο Σύστημα 42 προϊόντα που παρουσιάζουν κίνδυνο για την υγεία και την ασφάλειά τους.
Δείτε επίσης Αύξηση του ΚΕΑ :Πότε θα τη δούμε;
Τα 42 προϊόντα κατανεμήθηκαν για σκοπούς ελέγχου της αγοράς ως ακολούθως:
Δεκαεννιά στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, με δύο από αυτά να έχουν κοινοποιηθεί στο σύστημα από την Κύπρο.
Δώδεκα στο Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας.
Έξι στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών.
Τέσσερα στο Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών.
Ένα στην Υπηρεσία Μεταλλείων.
Τα προϊόντα που αφορούν την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή καθώς και οι αντίστοιχοι συνεπαγόμενοι κίνδυνοι περιγράφονται στους πιο κάτω πίνακες
Δείτε επίσης «Συναγερμός» για το τσάι σε φακελάκια! Τι πρέπει να προσέξετε.
Τι να κάνετε αν κάποιο από τα προϊόντα βρίσκεται στην κατοχή σας
Καλούνται οι εισαγωγείς, διανομείς, πωλητές που τυχόν διαθέτουν τέτοια προϊόντα να σταματήσουν αμέσως την διάθεση τους και να ειδοποιήσουν την Υπηρεσία.
Η Υπηρεσία καλεί, επίσης, τους καταναλωτές σε περίπτωση που κατέχουν τα προϊόντα να σταματήσουν να τα χρησιμοποιούν και να τα επιστρέψουν στον πωλητή, δηλαδή από το κατάστημα από τα οποία τα έχουν προμηθευτεί και παράλληλα να την ενημερώσουν σχετικά.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τον περί Ορισμένων Πτυχών της Πώλησης Καταναλωτικών Αγαθών και των Συναφών Εγγυήσεων Νόμο, σε περίπτωση αγοράς μη ασφαλούς προϊόντος, ο καταναλωτής δικαιούται σε αντικατάσταση του προϊόντος, ώστε το προϊόν να είναι σύμφωνο προς τους όρους της σύμβασης πώλησης.
Αν αυτό δεν είναι εφικτό, τότε ο καταναλωτής δικαιούται να υπαναχωρήσει, δηλαδή να επιστρέψει το προϊόν στον πωλητή και να λάβει πίσω το πλήρες ποσό που πλήρωσε.
Υπενθυμίζεται ότι τα πιο πάνω δικαιώματα ισχύουν για περίοδο δύο ετών από την αρχική παράδοση του προϊόντος στον καταναλωτή και ότι την αποκλειστική ευθύνη έναντι του καταναλωτή έχει πάντα ο τελικός πωλητής.
Στην περίπτωση που ο πωλητής αρνείται να ανταποκριθεί στα δικαιώματα του καταναλωτή, καλείται ο καταναλωτής να υποβάλει γραπτώς το παράπονο του μέσω της ιστοσελίδας της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή (www.consumer.gov.cy).
Τηλέφωνα επικοινωνίας για περισσότερη ενημέρωση
Για περαιτέρω πληροφορίες ή για υποβολή καταγγελίας οι καταναλωτές μπορούν να επικοινωνούν με την Υπηρεσία μέσω της ιστοσελίδας της (www.consumer.gov.cy) ή στα τηλέφωνα:
Γραμμή Καταναλωτή 1429
Κεντρικά Γραφεία Λευκωσίας 22200930 και 22200925
Επαρχιακό Γραφείο Λεμεσού 25819150
Επαρχιακό Γραφείο Πάφου 26804613
Επαρχιακό Γραφείο Λάρνακας/Αμμοχώστου 24816160.
Με πληροφορίες από infokids.com
Ειδήσεις σήμερα
- Νεκρό 10χρονο παιδί ξαφνικά από ανακοπή
- Οι 7 σειρές που τελειώνουν οριστικά τον Δεκέμβριο – Ποιες τις αντικαθιστούν
- Ντύσιμο Δεκέμβριου 2024: 15 festive ιδέες από την δουλειά μέχρι το ρεβεγιόν
- Αμαλιάδα : Ραγδαίες εξελίξεις – Συνελήφθη η Ειρήνη Μουρτζούκου – Βίντεο από τη σύλληψη
- Νεκρό 10χρονο παιδί ξαφνικά από ανακοπή