Σίγουρα το έχετε συναντήσει σε πολλούς γάμου, αν δεν το έχετε κάνει βέβαια και εσείς στο γάμο σας. Είθισται η νύφη να “στήνει” τον γαμπρό στην εκκλησία και να τον κρατάει σε αγωνία μέχρι που θα ακουστεί η κόρνα του νυφικού αυτοκινήτου και θα μπορέσει ο άνθρωπος να πάρει την πρώτη του ανάσα!
Γιατί όμως το κάνουμε εμείς οι γυναίκες αυτό; Γιατί ακόμη και όταν φαντάζονται μόνο το γάμο τους οι ελεύθερες σκέφτονται πόσο θα τον κάνουν να περιμένει στα σκαλιά της εκκλησίας; Το κάνουμε απλά και μόνο λόγω εθίμου; Ή μήπως υποσυνείδητα επιδιώκουμε κάτι άλλο;
Πάμε να μάθουμε παρακάτω και σύμφωνα με το youweekly.gr, γιατί στήνει η νύφη το γαμπρό στην εκκλησία!
Εσύ το ήξερες αυτό; Γιατί η νύφη «στήνει» τον γαμπρό στην εκκλησία;
Πολλά από τα ήθη και τα έθιμα του γάμου έρχονται από το παρελθόν, αλλά συνεχίζονται μέχρι την εποχή μας. Διαφέρουν από τόπο σε τόπο.
Υπάρχουν όμως και κάποια που ισχύουν σε κάθε μέρος της Ελλάδος. Ένα από αυτά είναι η νύφη να να στήνει το γαμπρό στην Εκκλησία. Είναι, όμως, ένα αθώο έθιμο;
Είναι κι αυτό μια συνήθεια εκ μέρους ορισμένων νυφών να στήνουν το γαμπρό στην Εκκλησία. Η αναμονή αυτή πιστεύουν ότι κάνει το γαμπρό να λιώνει σε αγωνία περιμένοντας.
Με τον τρόπο αυτό αναγνωρίζει ότι η γυναίκα είναι το παν στη ζωή του. Αποτελεί για πολλούς ένα αθώο έθιμο. Όμως πίσω από την αθωότητα και το αστείο κρύβεται μια πονηρή πράξη. Επιθυμεί η γυναίκα να αποδείξει ότι έχει μεγαλύτερη αξία από τον άνδρα, γεγονός πού είναι αντίθετο ως θεωρία από την ορθόδοξη διδασκαλία περί ισότητας των προσώπων.
Δείτε επίσης 11 πολύ περίεργα έθιμα γάμων από διάφορα μέρη του κόσμου
Εκτός τούτου η καθυστέρηση αυτή έχει επιπτώσεις:
α) στο πρόγραμμα του ιερού ναού που επιλέγουμε να τελεσθεί το μυστήριο και ό,τι συνεπάγεται αυτό σε μυστήρια που έπονται του δικού μας μυστηρίου και
β) η αναμονή πολλών συγγενικών μας προσώπων.
Είναι πολύ εγωιστικό να μην τηρείται το πρόγραμμα που εμείς ορίσαμε. Κάποιοι πιθανόν και από τους παρευρισκομένους του γάμου να πρέπει να παρευρεθούν και σε άλλο μυστήριο. Καλό είναι να έχουμε όλα τα προαναφερθέντα στη σκέψη μας.
Το ήξερες; Ο απίστευτος λόγος που λέμε «Ησαϊα χόρευε» στο γάμο!
Εσύ το ήξερες αυτό; Δείτε ποιος είναι ο απίστευτος λόγος για τον οποίο λέμε την φράση «Ησαϊα χόρευε» στον γάμο!
«Ησαϊα χόρευε, η Παρθένος έσχεν εν γαστρί, και έτεκεν υιόν τον Εμμανουήλ, Θεόν τε και άνθρωπον, Ανατολή όνομα αυτώ, όν μεγαλύνοντες, την Παρθένον μακαρίζομεν», ψάλλεται κατά το μυστήριο του γάμου, γιατί όμως;
Κατά το μυστήριο του γάμου, καλούμε τον προφήτη Ησαΐα να χορέψει επειδή η προφητεία του επαληθεύθηκε.
Δείτε ακόμη:Το νυφικό που δίχασε το διαδίκτυο! (εικόνα)
Ο προφητικός λόγος, που εξέφρασε ο Ησαΐας μπροστά στο βασιλιά Άχαζ και το λαό έχει ως εξής: «Ιδού η παρθένος εν γαστρί έξει και τέξεται υιόν, και καλέσεις το όνομα αυτού Εμμανουήλ» (Ησ. 7.14). Εμμανουήλ σημαίνει, «ο Θεός μαζί μας».
Η γέννηση του Χριστού από την Παρθένο και το Πνεύμα είναι η αγιότατη γέννηση, από τότε που ο κόσμος γνωρίζει περί γεννήσεως. Μέσω αυτής της γέννησης αναγγέλθηκε το μυστήριο της αγάπης του Θεού προς τους ανθρώπους: ο Θεός ντύθηκε το ανθρώπινο σώμα, για να σώσει τους ανθρώπους.
Και εφόσον ο γάμος είναι αφιερωμένος στη γέννηση και τον πολλαπλασιασμό του ανθρώπινου γένους, γι’ αυτό ψάλλεται αυτός ο ύμνος, για να θυμίσει στους νεόνυμφους την καθαρότητα και την αγιότητα του γάμου, και την πρόνοια του Θεού, κατά την οποία γεννιούνται τα παιδιά.
Για να έχουν οι νεόνυμφοι φόβο Θεού και να κρατούν περισσότερο την πνευματική και ηθική σημασία της γαμήλιας σχέσης τους παρά τη σωματική.
Η σλάβα (γιορτή στη μνήμη της βάπτισης της οικογένειας) είναι θρησκευτικό έθιμο του λαού μας. Γιατί και κατά το κόψιμο του άρτου της σλάβα ψάλλεται το «Ησαΐα χόρευε»; Νομίζω επειδή ο Χριστός ονόμασε τον εαυτό Του άρτο: «Εγώ ειμί ο άρτος της ζωής» (Ιωάν. 6.48).
Και αλλού: «Εγώ ειμί ο άρτος ο ζων ο εκ του ουρανού καταβάς· εάν τις φάγει εκ τούτου του άρτου, ζήσεται εις τον αιώνα» (Ιωάν. 6.51). Κατά το κόψιμο του άρτου, του γήινου ψωμιού, η Εκκλησία γρηγορεί να μας θυμίσει τον άρτο της ζωής, τον αιώνια ζωντανό Σωτήρα Χριστό. Για να μας προειδοποιήσει μέσω αυτού για την πνευματική τροφή.
Και στις δύο περιπτώσεις, λοιπόν, η Εκκλησία θέλει να υψώσει τις σκέψεις μας από το σωματικό προς το πνευματικό. Στην πρώτη από τη σωματική σχέση προς τη σχέση της ψυχής με τον Θεό, στη δεύτερη από τη σωματική τροφή προς την πνευματική τροφή.
Με πληροφορίες από youweekly.gr