Και ενώ έχω κλείσει τον πέμπτο μήνα και η εγκυμοσύνη μου πάει πολύ καλά, το άγχος πια έχει δώσει τη θέση του στο πιο διασκεδαστικό κομμάτι… τα ψώνια για το μωρό!!! Έκανα τις βόλτες μου στα μαγαζιά, χάζεψα online, πάλεψα πολύ μέσα μου να συγκρατηθώ και να πάρω τα απαραίτητα για το μωρό… και πιο πολύ ήθελα να πάρω πράγματα που να είναι value for money, χρηστικά μεν αλλά να μου αρέσουν κιόλας. Διαλέξαμε κούνια, ριλάξ, μπανάκι.. αυτά ήταν τα εύκολα.
Στο τέλος αφήσαμε το καρότσι, το πρώτο όχημα του μωρού…. Εκεί βρήκα τόση ποικιλία και τόσο μεγάλος εύρος τιμών που μπερδεύτηκα τελείως… Λέω πριν καταλήξω σε καρότσι θα κάνω μια μίνι έρευνα στις φίλες, συναδέλφισσες, ξαδέρφες, κουμπάρες που έχουν ήδη παιδιά και εμπειρία πάνω στο φλέγον θέμα «καρότσι» να μου πουν τι να προσέξω, ποια χαρακτηριστικά είναι σημαντικά για να διαλέξω το δικό μας καρότσι. Τι το ήθελα… Οι γνώμες άπειρες και διαφορετικές!
-«Να είναι 3 σε 1, να έχει δικό του κάθισμα για το αυτοκίνητο και καλαθούνα που να κουμπώνουν πάνω στον σκελετό για να μπορείς να πηγαίνεις παντού χωρίς να ξυπνάς το μωρό!»
-«Μην πάρεις 3 σε 1, τα αυγά που έχουν δεν είναι καλά και πρόσεχε να έχει βάση το αυγό για το αυτοκίνητο, το βάζεις βγάζεις στο πι & φι χωρίς να ταλαιπωρείσαι με τις ζώνες!»
-«Μην πάρεις καρότσι με καλαθούνα, δεν χρειάζεται, το μωρό ιδρώνει εκεί μέσα και δε θα του αρέσει!»
-«Πρόσεξε να είναι μικρό το καρότσι! Να χωράει στο ασανσέρ σου και στο πορτ-μπαγκάζ – μην την πατήσεις σαν κι εμάς….»
-«Να είναι ευρύχωρο και να κρατάει βαρύ παιδί! Αν το χρειαστείτε για ύπνο στις βραδινές βόλτες αργότερα που το παιδί θα είναι μεγάλο να αντέχει!»
-«Να είναι ελαφρύ για να μπορείς να το σηκώνεις μόνη σου, αλλιώς θα σε κουράσει αργότερα και θα πάρεις και δεύτερο περιπάτου!»
-«Να ανοίγει και να κλείνει εύκολα, να μπορείς να το χειριστείς μόνη σου με το ένα χέρι ενώ κρατάς το μωρό!»
-«Να βγαίνουν τα υφάσματα να πλένονται, δεν φαντάζεσαι πόσες φορές θα στο λερώσει το νινί με γουλιές, εμετούς και άλλα τέτοια υπέροχα…»
-«Εσύ είσαι κοντούλα ο άντρα σου ψηλός, πρόσεχε να έχει διάφορες θέσεις το τιμόνι για να βολεύει και τους δυο!»
-«Πρόσεχε να έχει μεγάλη και σκούρα κουκούλα! Να μην ζαλίζει το παιδί ο ήλιος το καλοκαίρι!»
Πφφφφφ! Πιο πολύ με μπέρδεψαν παρά με βοήθησαν… Τόσα πράγματα πρέπει να προσέξω; Και πως να τα συνδυάσω όλα αυτά; Και ευρύχωρο και μικρό και ελαφρύ… να είναι 3 σε 1 ή όχι; Το πορτ-μπεμπέ αξίζει ή δε θα το χρησιμοποιήσουμε και είναι πεταμένα λεφτά; Υπάρχει άραγε ένα καρότσι που να συνδυάζει όλα τα παραπάνω; Δύσκολο το πρότζεκτ, δύσκολο τα ψάξιμο μόνη μου online. Αποφάσισα να πάω σε μεγάλο πολυκατάστημα μια καθημερινή πρωί που δεν έχει κόσμο, με το χαρτάκι μου με σημειωμένα τα ζητούμενα, να πάρω μια πωλήτρια αγκαζέ και να βρούμε το ιδανικό καρότσι που θα πληρούσε όλες τις παραπάνω προϋποθέσεις ή τουλάχιστον τις περισσότερες από αυτές!
Βρίσκω τον άνθρωπό μου, μια υπέροχη κυρία που φαινόταν να το κατέχει το άθλημα και τις αραδιάζω τα θέλω μου…. Κι εκεί που περίμενα ότι θα με κοιτάξει σαν εξωγήινη, εκείνη μου χαμογελάει σχεδόν πονηρά και μου λέει «Μπράβο σας, σας βρίσκω πολύ καλά διαβασμένη!» Με πήγε μπροστά στο σύστημα μεταφοράς Electa Quattro της Inglesina. «Αυτό εδώ το σύστημα μεταφοράς συγκεντρώνει όλα όσα μου ζητήσατε.» Και τώρα αρχίζει η επίδειξη…
Είναι από το νέο μοντέλο της Inglesina – μια δοκιμασμένη μάρκα που δουλεύουμε δεκαετίες,- που βραβεύτηκε κιόλας φέτος στα Mother and Baby Awards. Είναι το ιδανικό καρότσι για εκείνους που ζουν στους ρυθμούς της πόλης, που όμως δε θέλουν να θυσιάσουν την άνεση και ευεξία του παιδιού τους. Ο σκελετός του είναι πολύ ελαφρύς και μικρός (5,5 κιλά), ανοίγει, κλείνει και οδηγείται εύκολα με το ένα χέρι, και πολύ εύκολα κουμπώνει πάνω του το κάθισμα, το αυγό και η καλαθούνα. Το συνολικό του βάρος μαζί με το κάθισμα είναι μόλις 8,7 κιλά, και μπορείς εύκολα να το διαχειριστείς. Όταν είναι κλειστό, το καρότσι καταλαμβάνει το μέγεθος μίας βαλίτσας καμπίνας και μπορεί να τοποθετηθεί άνετα και εύκολα ακόμη και στο πιο μικρό πορτ-μπαγκάζ αυτοκινήτου πόλης. Το τιμόνι του διαθέτει διαφορετικές βαθμίδες ανάκλησης για να διευκολύνει τον κάθε γονέα ανεξαρτήτως ύψους.
Είναι κατάλληλο για χρήση από τη γέννηση έως και τα 22 κιλά βάρος, κατά προσέγγιση 4 ετών. Το πορτ-μπεμπέ είναι ιδιαιτέρως ευρύχωρο, το οποίο επιτρέπει τη χρήση για όσο το δυνατό περισσότερο διάστημα, προσφέροντας στο νεογέννητο μωρό όσο χώρο χρειάζεται. Το πρωτοποριακό στρώμα στήριξης Welcome Pad® που διαθέτει ευνοεί τη διατήρηση της ύπτιας θέσης και την ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης, διευκολύνοντας τη σωστή αναπνοή του μωρού. Μειώνει τον κίνδυνο πλαγιοκεφαλίας και προσαρμόζεται στην ανάπτυξη του νεογέννητου, χάρη στη δυνατότητα ρύθμισης του κυλίνδρου της στήριξης των ποδιών. Τόσο το Welcome Pad® όσο και το πορτ-μπεμπέ είναι κατασκευασμένα από ίνες μπαμπού, υλικό το οποίο είναι διαπνέον, υποαλλεργικό και αντιβακτηριδιακό, ιδανικό για το ευαίσθητο δέρμα του μωρού.
Επίσης στο σύστημα Quattro συμπεριλαμβάνεται και η βάση στήριξης Standup για να τοποθετείς εντός του σπιτιού όπου θες το πορτ-μπεμπέ και να το κάνεις για τους πρώτους 5-6 μήνες κρεβατάκι για το μωρό σου ακριβώς δίπλα στο κρεβάτι ή ακόμα και στο σπίτι της γιαγιάς και του παππού!
Τέλος μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε δύο καθίσματα αυτοκινήτου, το Darwin Infant i-Size (R129) ή το Cab (R44/04). Εμείς επιλέξαμε το Darwin Infant i-Size, που είναι βραβευμένο και εγκεκριμένο σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πρότυπο ECE R129 i-Size και συνοδεύει το μωρό από τη γέννηση μέχρι τα 75 εκ. σε ύψος. Έχει υποβληθεί σε test της ADAC και βαθμολογήθηκε ως «good». Είναι ευρύχωρο και εξοπλισμένο με ένα εξελιγμένο πλευρικό σύστημα προστασίας από τα χτυπήματα (τεχνολογία Side Head Protection). Το προσκέφαλο έχει ρυθμιζόμενο ύψος και οι ιμάντες 3 σημείων του προσαρμόζονται στην ανάπτυξη του μωρού. Είναι ελαφρύ και πρακτικό στη μεταφορά του χάρη στο χαμηλό του βάρος, τοποθετείται και αφαιρείται εύκολα από το αυτοκίνητο στο σκελετό του καροτσιού και στη βάση στήριξης stand up. Επίσης πήραμε και τη Isofix βάση αυτοκινήτου Darwin i-Size που χρησιμοποιείται σε δύο παιδικά καθίσματα, στο κάθισμα αυτοκινήτου που πήραμε τώρα αλλά και στο επόμενο κάθισμα (Darwin Toddler i-Size) που θα καθίσει το παιδί έως τα 105εκ. – περίπου 4 ετών.
Τα στοιχεία του συστήματος μεταφοράς Electa διαθέτουν εξωτερικά καλύμματα με πλούσια επένδυση για καλύτερη θερμομόνωση και προστασία από τις καιρικές συνθήκες κάθε εποχής, καθώς και κουκούλες με δείκτη προστασίας UPF 50+ κατά των ακτινών UV με επεκτεινόμενα σκίαστρα.
Με έξι χρώματα για να διαλέξω, εγώ βρήκα το αγαπημένο μου: Nolita Beige!
Μετά λοιπόν από πολύ ψάξιμο βρήκα το ιδανικό καρότσι – ή μάλλον σύστημα μεταφοράς 4 σε 1 για εμάς και το νέο μέλος της οικογένειάς μας, που πληρούσε ΟΛΑ τα κριτήρια που είχα επιλέξει. Μια φιλική συμβουλή σε όλες τις νέες μανούλες που είναι πελαγωμένες: Να ρωτάτε τις γνωστές σας μαμάδες που έχουν εμπειρία την γνώμη τους, αλλά να φιλτράρετε όσα ακούτε και να κρατάτε αυτά που πιστεύετε ότι ταιριάζουν στη δική σας ιδιοσυγκρασία και τρόπο ζωής. Η γνώση είναι δύναμη, αλλά το ένστικτό σας θα είναι ο οδηγός σας από εδώ και πέρα.
Τώρα είναι όλα στημένα εδώ στο παιδικό δωμάτιο και περιμένουν την μικρή μου πριγκίπισσα να τα χαρεί κι εμείς μαζί της, ανυπομονούμε να έρθει στην αγκαλιά μας!