Μία ανησυχητική έρευνα δείχνει ότι μετά την πανδημία, ένας στους τέσσερις μαθητές της 4ης Δημοτικού αντιμετωπίζουν δυσκολία στην ανάπτυξη.
Ανέκαθεν πολλά παιδάκια αντιμετώπιζαν πρόβλημα στην ανάγνωση. Μπορεί να είχαν κάποια μαθησιακή δυσκολία ή απλά να τεμπέλιαζαν λίγο στην εξάσκηση και αργά ή γρήγορα με διαφορετικούς τρόπος, ο εκάστοτε μαθητής το ξεπερνούσε.
Παρόλα αυτά φαίνεται πως ένα φαινόμενο ξεκινά σιγά σιγά να εξαπλώνεται στην Ευρώπη όσων αφορά την ανάγνωση. Φαίνεται πως μετά την πανδημία όλο και περισσότεροι μαθητές και ειδικά στην 4η Δημοτικού, δυσκολεύονται με την ανάγνωση. Διαβάστε παρακάτω:
Δείτε ακόμα Δάσκαλος ξεσπά: Το σχολείο δεν είναι σε θέση πια να θέσει όρια και κανόνες
Το φαινόμενο φαίνεται πως ξεκίνησε από την Γερμανία όπως αποκάλυψε η γερμανική έρευνα IGLU που διεξάχθηκε στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Παρόλα αυτά φαίνεται πως η συγκεκριμένη έρευνα, αντικατοπτρίζει την γενικότερα εικόνα των μαθητών στην Ευρώπη.
Συγκεκριμένα ένας στους τέσσερις μαθητές της 4ης Δημοτικού στη Γερμανία δυσκολεύεται στην ανάγνωση και αυτό ισχύει και για άλλες χώρες της Ευρώπης. Φαίνεται πως αυτό συνέβη ύστερα από την αποχή των μαθητών από τα μαθήματα και οι εναλλακτικοί τρόποι διδασκαλίας που πήραν μέρος οι μαθητές κατά τη διάρκεια της καραντίνας.
Η έρευνα αποκαλύπτει ότι παιδιά δημοτικού στην Ευρώπη αντιμετωπίζουν πρόβλημα στα μαθήματα και αυτό το ποσοστό μετά την καραντίνα αυξήθηκε δραματικά. Είναι ενδεικτικό ότι στη μελέτη του 2016, οι μαθητές της Τετάρτης τάξης είχαν συγκεντρώσει 537 μονάδες, στη μελέτη του 2001, 539 μονάδες και στην τρέχουσα μελέτη μόνο 524.
Δείτε ακόμα Συμβουλές παιδοψυχολόγου για τους γονείς που διαβάζουν εκείνοι τα παιδιά τους
Στην προηγούμενη μελέτη ήταν το 19% των μαθητών που αντιμετώπιζε δυσκολίες, ενώ τώρα το ποσοστό έχει φθάσει στο 25%. Στο συγκεκριμένο μέγεθος, η Γερμανία βρίσκεται κάτω από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης βρίσκεται η Σιγκαπούρη, η οποία το 2001 βρισκόταν ακόμη πιο κάτω από τη Γερμανία. Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Νότια Αφρική.
«Το πρόβλημα δεν είναι μόνο σχολικό, αλλά πρόβλημα και για την κοινωνία», δήλωσε στο πρώτο κανάλι της γερμανικής δημόσιας τηλεόρασης ARD ο υπεύθυνος για την έρευνα στη Γερμανία Νίλι ΜακΕλβάνι, από το πανεπιστήμιο του Ντόρτμουντ, ο οποίος ωστόσο επισήμανε ότι τα παιδιά της Γερμανίας διαβάζουν εκτός σχολείου περισσότερο από τον μέσο όρο.
Το 63% δηλώνει ότι διαβάζει τουλάχιστον μισή ώρα την ημέρα εκτός σχολείου, ενώ ο μέσος όρος της ΕΕ είναι 54% και των χωρών του ΟΟΣΑ, 53%.
Δείτε ακόμα Το πιο σημαντικό πράγμα στην ζωή σου δεν είναι ένα διαγώνισμα: Το συγκινητικό μήνυμα καθηγήτριας
Εντός σχολείου, όμως, στη Γερμανία αφιερώνονται στην Τετάρτη δημοτικού σε σχετικές με την ανάγνωση δραστηριότητες 141 λεπτά την εβδομάδα έναντι 194 λεπτών στην ΕΕ και 209 λεπτών στις χώρες του ΟΟΣΑ.
Αυτό φαίνεται πως είναι ένα φαινόμενο που εξαπλώνεται και σε άλλες χώρες της Ευρώπης που κατά την περίοδο της πανδημίας, είχαν παρόμοιο σύστημα με την Γερμανία, όσων αφορά την εκπαίδευση των παιδιών και τα μέτρα προστασίας.
Διαβάστε όλα τα άρθρα για το σχολείο στο Daddy-Cool.gr
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου χωρίς την γραπτή άδεια από τον εκδότη.
Ειδήσεις σήμερα
- Νεκρό 10χρονο παιδί ξαφνικά από ανακοπή
- Οι 7 σειρές που τελειώνουν οριστικά τον Δεκέμβριο – Ποιες τις αντικαθιστούν
- Ντύσιμο Δεκέμβριου 2024: 15 festive ιδέες από την δουλειά μέχρι το ρεβεγιόν
- Αμαλιάδα : Ραγδαίες εξελίξεις – Συνελήφθη η Ειρήνη Μουρτζούκου – Βίντεο από τη σύλληψη
- Νεκρό 10χρονο παιδί ξαφνικά από ανακοπή