Τα παιδιά από 7-12 ετών μπορούν να γίνουν πολύ αναβλητικά και να τα παρατούν εύκολα σε κάθε εξωσχολική δραστηριότητα. Γιατί συμβαίνει αυτό και ποια είναι τα κόλπα που θα μας βοηθήσουν να το αντιμετωπίσουμε;
Πολλές φορές έχει συμβεί το παιδί να έρχεται ενθουσιασμένο και να σας λέει πως θέλει να μάθει κιθάρα, να γραφτεί σε ομάδα ποδοσφαίρου, να μάθει μία επιπλέον ξένη γλώσσα κλπ και μετά από 2-3 μήνες που τα πράγματα είτε δυσκολεύουν είτε μπαίνουν σε μία ρουτίνα το παιδί έρχεται και σας λέει ότι βαρέθηκε αυτή την εξωσχολική δραστηριότητα.
Η αλήθεια είναι πως οι γονείς, προσπαθούν τα παιδιά να έχουν και εξωσχολικές δραστηριότητες για να επεκτείνουν τους ορίζοντές τους και εκτός σχολείου. Παρόλα αυτά τα παιδιά από 7-12 ετών πολλές φορές γίνονται αναβλητικά.
Δείτε ακόμα Οι μέρες που έκλειναν τα σχολεία και εγώ γύριζα στο σπίτι με το ενδεικτικό ήταν οι πιο ανέμελες
Πώς μπορούμε να κάνουμε το παιδί να αντιληφθεί ότι δεν πρέπει να τα παρατήσει με την πρώτη δυσκολία και γιατί το παιδί συμπεριφέρεται έτσι εξαρχής; Διαβάστε παρακάτω:
Πρόσφατα δημοσιεύθηκε ένα άρθρο στην εφημερίδα Washington Post που αναφέρει ότι τα παιδιά σε ηλικίες 7-12 ετών τα παρατούν πολύ εύκολα απέναντι στις δυσκολίες. Αυτό συμβαίνει διότι πρώτον είναι παιδιά και είναι λογικό να μην αντιλαμβάνονται ότι πρέπει να υπομείνουν κάτι που ίσως και να μην τους αρέσει τόσο όσο φαντάζονταν.
Επίσης είναι στη φύση του ανθρώπου να προσπαθεί να αποφύγει τις δυσκολίες. Γι’ αυτό κι όταν νιώθουμε πιεσμένοι μέσα σε μία κατάσταση, το πρώτο πράγμα που σκεφτόμαστε είναι ότι θέλουμε να φύγουμε και να τα παρατήσουμε. Ανεξάρτητα, με το ότι όταν ηρεμούμε λέμε “θα μείνουμε και θα το αντιμετωπίσουμε”.
Δείτε ακόμα 4η Δημοτικού: Ένας στους τέσσερις μαθητές αντιμετωπίζει πρόβλημα με την ανάγνωση
Τα παιδιά όμως αν δεν τους το δείξουμε δεν μπορούν να καταλήξουν από μόνα τους σε αυτή την σκέψη της αποδοχής του προβλήματος, τουλάχιστον τις περισσότερες φορές. Η parent coach Meghan Leahy λέει ότι αυτό είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο, ειδικά στη προεφηβεία.
Σε αυτές τις ηλικίες τα παιδιά είναι πιο ευαίσθητα και δεν μπορούν να διαχειριστούν εύκολα ότι μία εξωσχολική δραστηριότητα, δεν τους αρέσει τόσο ή δεν είναι τόσο καλοί σε αυτή.
“Το μυαλό ενός παιδιού στην προεφηβεία αναπτύσσεται ταχύτατα– με τον ίδιο ρυθμό με όταν ήταν σε νηπιακή ηλικία- και αυτή η ένταση μπορεί να δημιουργεί έναν τύπο ναρκισσισμού.
Δείτε ακόμα Δάσκαλος ξεσπά: Το σχολείο δεν είναι σε θέση πια να θέσει όρια και κανόνες
Ένα παιδί στην προεφηβεία νιώθει ότι όλος ο κόσμος τον κοιτάζει και βλέπει τις αποτυχίες του. Ακόμα και η μικρή προσπάθεια που χρειάζεται να κάνει είναι ντροπιαστική. Οι γονείς μπορεί να τρελαθούν αν προσπαθήσουν να τους το εκλογικεύσουν ή να τους πείσουν ότι πρέπει να κάνουν υπομονή ή να προσπαθήσουν”
Για αρχή σύμφωνα με την ίδια οι γονείς δεν πρέπει να σκεφτούν ότι το παιδί το κάνει αυτό στα ψέματα, μόνο και μόνο για να τραβήξει την προσοχή τους. Θα πρέπει να ακούσουν προσεκτικά τους λόγους που το παιδί θέλει να αλλάξει χόμπι και να τα παρατήσει και να θεωρήσουν αυτονόητο ότι το παιδί λέει αλήθεια.
Τώρα, όσων αφορά για το πως να πείσουμε το παιδί να μην είναι τόσο αναβλητικό, η ειδική συμβουλεύει, ότι θα πρέπει να θέσουμε μικρούς στόχους. Για παράδειγμα αν το παιδί δεν θέλει να συνεχίσει το ποδόσφαιρο δεν χρειάζεται είτε να του το κόψουμε αμέσως, είτε να μην του επιτρέψουμε να σταματήσει ποτέ.
Δείτε ακόμα Συμβουλές παιδοψυχολόγου για τους γονείς που διαβάζουν εκείνοι τα παιδιά τους
Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να θέσουμε μικρούς και ρεαλιστικούς στόχους. Για παράδειγμα “περίμενε 3 μήνες κι αν δεν σ’ αρέσει και τότε το ξανά συζητάμε”. Ή “δεν είναι κρίμα να τα παρατήσεις λίγο πριν την λήξη της σεζόν, ενώ έκανες τόση σκληρή προσπάθεια; Πήγαινε στους τελικούς αγώνες, ας τελειώσει η σεζόν και το ξανά συζητάμε”.
Ακόμη κι αν το παιδί σε 3 μήνες ή μετά την λήξη της σεζόν τα παρατήσει, θα έχει καταφέρει να κάτσει σε μία κατάσταση που δεν είναι και από τις αγαπημένες του. Κι έτσι σιγά σιγά θα χτίσουμε μέσα του την λογική του “δεν τα παρατάμε τόσο εύκολα στη ζωή”.
Και φυσικά την σκέψη ότι μερικές φορές δεν χρειάζεται να λειτουργούμε εν βρασμώ. Είναι όμορφο τα παιδιά να δοκιμάζουν διαφορετικές δραστηριότητες, αλλά χρειάζεται και ισορροπία. Θέλει πάντα να τα παρατάει;
Δείτε ακόμα Το πιο σημαντικό πράγμα στην ζωή σου δεν είναι ένα διαγώνισμα: Το συγκινητικό μήνυμα καθηγήτριας
Τα παρατάει όλα; Φτιάξτε μια λίστα μαζί με το παιδί με όλες τις δραστηριότητες και σημειώστε δίπλα “θέλω να το παρατήσω”, “θέλω να το δοκιμάσω λίγο περισσότερο” και “δεν είμαι σίγουρος”.
Βάλτε κάθε δραστηριότητα σε μια κατηγορία και συζητήστε κάθε φορά που έχει αμφιβολία αν πρέπει να μείνει στην ίδια κατηγορία ή όχι. Έτσι θα μπορείτε να καταλάβετε περισσότερο τους λόγους που θέλει να σταματήσει κάτι αλλά και να του δώσετε συμβουλές για το πώς να διαχειρίζεται τις προκλήσεις που συναντάει.
Βρείτε μαζί λύσεις για το πρόβλημα που αντιμετωπίζει ώστε να μάθει σιγά-σιγά ότι πάντα υπάρχουν λύσεις και πώς όταν προσπαθούμε, μπορούμε να τα καταφέρουμε!
All photos via: mothersblog.gr
Διαβάστε όλα τα άρθρα για το σχολείο στο Daddy-Cool.gr
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου χωρίς την γραπτή άδεια από τον εκδότη.