Η εξάπλωση του κορονοϊού στη χωρά μας άλλαξε τα δεδομένα στη καθημερινότητα μας. Τα σχολεία και οι επιχειρήσεις έχουν κλείσει εδώ κι ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, αφήνοντας στην ανασφάλεια τους κατοίκους της Ελλάδας.
Άνθρωποι που φοβούνται μη μείνουν χωρίς δουλειά και άλλοι που ανησυχούν μήπως η μόρφωση των παιδιών τους παραμεριστεί. Μην ξεχνάμε και τους μαθητές τις Γ’ Λυκείου, που στην πιο κρίσιμη περίοδο της ζωής τους, βρέθηκαν με κλειστά τα σχολεία και τα φροντιστήρια.
Μαθητές και γονείς, αγωνιούν για το μέλλον και το το ΔΣ της ΑΣΓΜΕ αποφάσισε να εκδώσει δελτίο τύπου, το οποίο απευθύνεται στο Υπουργείο Παιδείας. Η αιτία που εκδόθηκε αυτό το δελτίο τύπου, είναι το νέο μοντέλο εκπαίδευσης, που “ακούει” στο όνομα “διδασκαλία εξ’ αποστάσεως” .
Ένα προσωρινό μοντέλο εκπαίδευσης που ήρθε για να καλύψει τα κενά των χαμένων ωρών εξαιτίας του κορονοϊού. Οι εκπαιδευτικοί ελπίζουν, πως μέσα από τη διδασκαλία εξ’ αποστάσεως μαθητές και φοιτητές θα καταφέρουν να ολοκληρώσουν τη χρονιά, χωρίς καθυστερήσεις.
Παρόλα αυτά, προβληματισμοί γεννήθηκαν γι’ αυτό το πρωτόγνωρο για τη χώρα εκπαιδευτικό μοντέλο, από την πρώτη στιγμή. Περισσότερο, προβληματίστηκαν εκείνοι οι γονείς, που δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο ή δεν διαθέτουν εκτυπωτές έτσι ώστε να εκτυπώσουν τις εργασίες των εκπαιδευτικών.
Η ΑΣΓΜΕ στο δελτίο τύπου της, εκθέτει τους προβληματισμούς και τις απαιτήσεις των γονέων. Το δελτίο τύπου το βρήκαμε μέσα από το επίσημο site της ΑΣΓΜΕ. Διαβάστε αναλυτικά παρακάτω:
Η εξάπλωση του ιού COVID-19 στη χώρα μας και σε όλο τον κόσμο προκαλεί δικαιολογημένα την ανησυχία όλων μας. Παίρνουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, ακολουθούμε τις οδηγίες των επιστημόνων και ταυτόχρονα δεν αφήνουμε τον φόβο να κυριαρχήσει.
Μένουμε σπίτι αλλά κυρίως μένουμε δυνατοί αναπτύσσοντας την αλληλεγγύη που είναι πολύτιμη για να σταθούμε όρθιοι την επόμενη μέρα.
Τα παιδιά μας και εμείς δεν βρισκόμαστε σε διακοπές. Είναι πολύ πιθανό η κατάσταση στα σπίτια μας να δυσκολεύσει ακόμα περισσότερο, αφού πολλοί γονείς μπορεί να έχουν μείνει χωρίς μισθό, να δουλεύουν με ελαστικά ωράρια, με εξαντλητικούς ρυθμούς ή ακόμα και να έχουν απολυθεί.
Αυτή η πρωτόγνωρη κατάσταση που έχει πλήρως αποδιαρθρώσει τις ζωές μας και το εκπαιδευτικό σύστημα έχει σημαντικές επιπτώσεις στην ψυχολογία των μαθητών, ειδικά αυτών που προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές. Τα παιδιά μας χάνουν την καθημερινή τους επαφή με τους συμμαθητές τους, σταματούν τις δραστηριότητες που είχαν πριν, και γενικά, αλλάζει απότομα η καθημερινότητά τους.
Κατά συνέπεια χρειάζονται θετική υποστήριξη ώστε να διαχειριστούν αυτή τη νέα, δύσκολη κατάσταση.
Ως ΑΣΓΜΕ αντιλαμβανόμενοι την ανησυχία όλων των γονιών για τη συνέχεια της εκπαιδευτικήςδιαδικασίας (κάλυψη της ύλης αλλά και την ολοκλήρωση της τρέχουσας σχολικής χρονιάς), την δυσκολία απασχόλησης των παιδιών στο σπίτι με τρόπο που δεν θα τους αποκόψει από την εκπαιδευτική διαδικασία.
Θέλουμε ο ελεύθερος χρόνος των μαθητών να γεμίσει εποικοδομητικά και ηεκπαίδευση από απόσταση να είναι αποτελεσματική καινα λειτουργήσει ισότιμα για όλους τους μαθητές της χώρας με ιδιαίτερη μέριμνα για τους μαθητές της Γ λυκείου.
Φυσικά, επισημαίνουμε ότι ηόποια διαδικτυακή διδασκαλία δεν υποκαθιστά την εκπαίδευση με φυσική παρουσία και θα μας βρει αντίθετους κάθε σκέψη ή απόπειρα για γενίκευση αυτής της μορφής εκπαίδευσης και μετά την πρωτόγνωρη κρίση που βιώνουμε.
Μαζί με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές διεκδικούμε ουσιαστικά μέτρα για να μην γίνει η διαχείριση της πανδημίας αφορμήγια να μεγαλώσουν περεταίρω οι κοινωνικές και μορφωτικές ανισότητες.
Για αυτόν τον λόγο, χαιρετίζουμε κάθε προσπάθεια των εκπαιδευτικών είτε πρωτοβουλιακές είτε με αποφάσεις των Σωματείων τους να βοηθήσουν τα παιδιά μας, να διατηρήσουν την επαφή τους με το σχολείο. Τέτοιους εκπαιδευτικούς θέλουμε!
Αυτούς που θεωρούν καθήκον τους να μην μείνει πίσωκανένα παιδί. Αυτούς που μπαίνουν μπροστά για να απαλύνουν -όσο μπορούν- τα προβλήματα των μαθητών. Που παράλληλα αγωνίζονται και αναδεικνύουν τις τεράστιες ευθύνες όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, και της σημερινής, γι’ αυτή την κατάσταση.
Για τους παραπάνω λόγους απαιτούμε ΤΩΡΑ το Υπουργείο Παιδείας:
- Να εξασφαλίσει, με ενιαίο τρόπο, την αξιοποίηση των διάφορων εργαλείων ασύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Να εξασφαλίσει ΤΩΡΑ όλα τα αναγκαία μέσα σε κάθε μαθητή: δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet και ένα δωρεάν tablet. Καμία διακοπή ρεύματος ή σύνδεσης στο διαδίκτυο για κανένα σπίτι.
- Μέριμνα ώστε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση να λάβει υπόψη τις ειδικές ανάγκες των μαθητών που είναι ενταγμένοι σε τμήματα ένταξης ή είχαν παράλληλη εκπαιδευτική στήριξη.
- Να μειωθεί και να ανακοινωθεί άμεσα η ύλη της φετινής Γ ΓΕΛ στις πανελλαδικές. Είναι το ελάχιστο που μπορεί να ανακουφίσει από το άγχος των παιδιών που δίνουν φέτος πανελλαδικές. Τα διάφορα σενάρια για παράταση του σχολικού έτους και εξετάσεις το καλοκαίρι, κάτι που δεν μπορούμε να προβλέψουμε λόγω της επιδημίας, γεμίζουν ανασφάλεια και επιπλέονάγχος τα παιδιά μας.
- Να ξεκινήσει η λειτουργία εκπαιδευτικών καναλιών, που θα προβάλλουν προγράμματα ειδικά για μαθητές όλων των ηλικιών με ταινίες, ντοκιμαντέρ, ψυχαγωγικά και εκπαιδευτικά προγράμματα που θα σχετίζονται με τα σχολικά αντικείμενα και με τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Μέσω της δημόσιας τηλεόρασης, και με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, να προβάλλονται καθημερινά ειδικές ενημερωτικές εκπομπές με την παρουσία εκπαιδευτικών, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών ώστε να στηριχθούν οι γονείς στη διαχείριση των δύσκολων καταστάσεων που βιώνουν οι ίδιοι και τα παιδιά.
- Να κλείσει η πόρτα σε κάθε ιδιωτική εταιρεία, χορηγό και επίδοξο επενδυτή, φορέα της Τοπικής Διοίκησης που αξιοποιεί την “κρίση” ως ευκαιρία για να βάλει χέρι στο Δημόσιο σχολείο. Κάθε πρόγραμμα, κάθε υποδομή και τεχνολογική εφαρμογή με ευθύνη και αποκλειστική χρηματοδότηση του κράτους.
- Να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για πλήρη αποζημίωση όλων των γονιών που έχουν καταβάλει προκαταβολή ή ολόκληρο το ποσό της σχολικής εκδρομής που ακυρώθηκε.
- Τα σχολεία που είχαν ενταχθεί σε πρόγραμμα χορήγησης σχολικών γευμάτων να συνεχίσουν να δίνουν τα γεύματα αυτά σε οικονομικά αδύναμους μαθητές και τις οικογένειές τους με ευθύνη των Δήμων και συνολικά του κρατικού μηχανισμού.
Σήμερα δίνουμε τη μάχη για να μην πληρώσουμε τα σπασμένα της πανδημίας εμείς και τα παιδιά μας. Όταν ανοίξουν τα σχολεία, το πρώτο ζήτημα είναι να κατανοήσει το Υπουργείο Παιδείας ότι τα παιδιά μας δεν ήταν σε διακοπές. Θα χρειαστεί ομαλή μετάβαση στην εκπαιδευτική μορφωτική διαδικασία.
Θα χρειαστεί να εντοπιστούν και να αντιμετωπιστούν οι πληγές της κρίσης. Το σχολείο είναι γνώση, είναι όμως και παρέα, φιλίες, έρωτας, χαρά.Για αυτό θεωρούμε ότι πρέπει να τεθεί άμεσα στον προβληματισμό και στη συζήτηση η σημασία να μην πραγματοποιηθούν προαγωγικές εξετάσεις στα Γυμνάσια και στα Λύκεια.
Δεν είναι αυτό που θα λείψει φέτος για να χαρακτηρίσουμε μια σχολική χρονιά ολοκληρωμένη! Εννοείται ότι τα κενά που αντικειμενικά θα προκύψουν στη γνώση πρέπει να αντιμετωπιστούν κεντρικά σχεδιασμένα, με κρατική ευθύνη και κυρίως με ορθό παιδαγωγικό τρόπο.
Ως ΔΣ της ΑΣΓΜΕ καλούμε τους γονείς να τηρούν τα μέτρα προστασίας χωρίς όμως να απομονωθούν και κυρίως χωρίς να αποδεχθούν τις προσωρινές αναγκαίες λύσεις ως μόνιμες. Παρακολουθούμε την εξέλιξη αυτής της κατάστασης και είμαστε σε επικοινωνία με όλες τις Ομοσπονδίες , τις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων της χώρας μας.
ΜΕΝΟΥΜΕ ΕΝΩΜΕΝΟΙ και ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ και ΥΓΕΙΑ
ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ!
© Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς την γραπτή άδεια του εκδότη