Close

Διδάξτε τα παιδιά σας πως να προστατεύουν τον προσωπικό τους χώρο, να βάζουν όρια και αποστάσεις με τον πιο δημιουργικό τρόπο

Διδάξτε τα παιδιά σας πως να προστατεύουν τον προσωπικό τους χώρο, να βάζουν όρια και αποστάσεις με τον πιο δημιουργικό τρόπο

Διδάξτε τα παιδιά πως να προστατεύουν τον προσωπικό τους χώρο, να βάζουν όρια στους αλλούς ανθρώπους και να κρατάνε αποστάσεις με τον πιο δημιουργικό τρόπο

Ένα από τα πιο σημαντικά και πολύτιμα για τη ζωή του παιδιού πράγματα, είναι να μάθει τι σημαίνει προσωπικός χώρος, πως να τον προστατεύουν και να τον σέβονται, αλλά και πως θα βάζουν όρια στους άλλους.

Υπάρχει ένας πολύ εύκολος και δημιουργικός τρόπος, με τον οποίο μπορείτε να δείξετε στα παιδιά σας πως εκείνα και μόνο εκείνα επιλέγουν ποιος θα τα προσελκύσει, ποιος θα τα ακουμπήσει, ποιος θα τα αγκαλιάσει. Τα προστατεύετε με αυτόν τον τρόπο από τη σωματική παρενόχληση και kaκοποίηση, ενώ παράλληλα μαθαίνουν να σέβονται πρώτα απ’όλα τον εαυτό τους και έπειτα των άλλων.

Ο προσωπικός χώρος είναι είναι κάτι σημαντικό που πρέπει να γίνεται κατανοητός πρώτα απ’όλα από εμάς τους ίδιους και έπειτα από τους γύρω μας.

Είναι κάτι που πρέπει να μάθουν τα παιδιά μας, τι ακριβώς είναι, πως διεκδικείται, και πως πρέπει να τον σέβονται. Αλλά όταν οι γονείς έχουν να μιλήσουν για την έννοια του δεν ξέρουν από που να αρχίσουν. Είναι ένα δύσκολο θέμα καθώς οι γονείς δεν ξέρουν πως να το εξηγήσουν σε ένα μικρό παιδί.

Σε ένα σχολείο στην Αμερική, κάνουν κάποια μαθήματα σεksουαλικής αγωγής. Κατά τη διάρκεια αυτών των μαθημάτων, στα παιδιά δίνεται ένα απλό διάγραμμα, που συνοδεύεται από ένα σύντομο επεξηγηματικό κείμενο που προορίζεται για τους γονείς τους. Οι μαθητές στη συνέχεια καλούνται να χρωματίσουν τα διάφορα μέρη του διαγράμματος,τα οποία απεικονίζουν διάφορες καταστάσεις που ενδέχεται να συναντήσουν τα παιδιά στην καθημερινή ζωή τους και οι εκπαιδευτικοί αρχίζουν και μιλούν για αυτά.

Πως να προστατεύουν  τα παιδιά τον προσωπικό τους χώρο, να βάζουν όρια και αποστάσεις με τον πιο δημιουργικό τρόπο

Το σχεδιάγραμμα αυτό είναι φτιαγμένο για παιδιά ηλικίας 5 εώς 10 χρονών. ονομάζεται «Κύκλοι σχέσεων»,

Το σχεδιάγραμμα αυτό είναι φτιαγμένο για παιδιά ηλικίας 5 εώς 10 χρονών. ονομάζεται «Κύκλοι σχέσεων», και οι οποίοι μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη της σεksουαλικής παρενόχλησης,της σωματικήs και της ψυχολογικής κakοποίησης, μαθαίνοντας έτσι ένα παιδί πως μπορεί να καταλάβει όταν κάτι δεν πάει καλά.

Δείτε ακόμη:16 φράσεις στις οποίες άλλα θέλουμε να πούμε και άλλα καταλαβαίνουν τα παιδιά μας

  • Σε βιολετί χρώμα ,ο εαυτός μου,ο ιδιωτικός μου χώρος

Το πιο σημαντικό σημείο βρίσκεται στο βιολετί κομμάτι του διαγράμματος. Αυτός ο κύκλος αντιπροσωπεύει τον εαυτό μας. Το σώμα μας δεν είναι ιδιοκτησία κανενός, αλλά μας ανήκει. Μόνο εμείς μπορούμε να επιτρέψουμε ποιος μπορεί να έρθει κοντά μας και να μας αγγίξει. Αν κάποιος δεν έχει άδεια από μας δεν επιτρέπεται να μας αγγίξει. Είτε πρόκειται για την περίπτωση του παππού που θα θέλει να σας αγκαλιάσει είτε για το  φίλο της μαμάς ο οποίος μπορεί να θέλει να σας δώσει ένα φιλί στο μάγουλο, δεν πρέπει να διστάσετε να μιλήσετε για την έννοια του προσωπικού χώρου. Και δεν πρέπει να διστάσετε να πείτε, «Όχι! Σταματήστε να το κάνετε αυτό με ενοχλεί!”

Ωστόσο τα σχολεία έχουν αρχίσει και μιλάνε για το θέμα του προσωπικού χώρου καθώς αποτελεί πλέον μέρος του μαθήματος της σεksoυαλικής αγωγής

  • Το γαλάζιο χρώμα αντιπροσωπεύει την οικογένεια

Αυτό το χρώμα αντιπροσωπεύει την οικογένειά μας και τους αγαπημένους τους. Το σεβασμό, τη εμπιστοσύνη, και την αγάπη. Ωστόσο, ακόμη και όταν πρόκειται για τα κοντινά μας πρόσωπα θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη ο προσωπικός μας χώρος. Ομοίως, εμείς οι ίδιοι, θα πρέπει να σεβόμαστε την ιδιωτική ζωή των αγαπημένων μας.

  • Το πράσινο, τους φίλους

Σε αυτό περιλαμβάνονται οι φίλοι μας. Η φιλία είναι πολύ σημαντική και περιλαμβάνει πολλά πράγματα: συνεργασία, συζητήσεις, χαρές και, μερικές φορές, φιλικές αγκαλιές. Η φιλία πάντα βασίζεται στην εμπιστοσύνη και το σεβασμό. Είναι φυσικό ότι σε όλες τις εκφάνσεις της, συμπεριλαμβανομένων των αγκαλιών, πρέπει να βασίζονται στην αμοιβαία συναίνεση. Αυτό είναι σημαντικό στις σχέσεις μεταξύ των παιδιών, καθώς και των ενήλικων.

Ένα παιδί πρέπει να έχει επίγνωση του γεγονότος ότι δεν έχουν όλοι οι συμμαθητές το δικαίωμα να συμπεριφέρονται σαν να είναι φίλοι του ή της. Επίσης, οι γονείς πρέπει να μιλήσουν στα παιδιά τους για να τους κάνουν να καταλάβουν, ποια κριτήρια καθορίζουν τη φιλία και πώς πρέπει κανείς να συμπεριφέρεται προς τους φίλους του.

Δείτε ακόμη:H αξία του να μάθουμε στα παιδιά να λένε παρακαλώ, ευχαριστώ και καλημέρα

  • To κίτρινο χρώμα αντιπροσωπεύει τις γνωριμίες

Ο κίτρινος κύκλος συμπυκνώνει εκείνους τους οποίους έρχονται στη ζωή μας γρήγορα και φεύγουν: όπως οι επιφανειακές γνωριμίες που δεν παίζουν σημαντικό ρόλο στη ζωή μας. Όταν είσαι παιδί, σε αυτό το κύκλο θα μπορούσαμε να συμπεριλάβουμε τα παιδιά στο σχολικό, τα παιδιά από τη γειτονιά, από τον αθλητισμό, τους συμπαίκτες, ή τους φίλους των γονιών μας. Οι γονείς πρέπει να εισάγουν τα παιδιά τους σε κοινωνικούς κανόνες. Κάθε παιδί θα πρέπει να γνωρίζει τη διαφορά μεταξύ του στενού φίλου και των ανθρώπων με τους οποίους λέει απλά ένα τυπικό” γειά”. Τα παιδιά πρέπει επίσης να έχουν επίγνωση της απόστασης που πρέπει να τηρούν και στων δύο ειδών σχέσεων.

  • Το πορτοκαλί χρώμα αντιπροσωπεύει τους επαγγελματίες βοηθούς.

Οι εκπαιδευτικοί, οι εργαζόμενοι στο νηπιαγωγείο, οι αστυνομικοί, οι πυροσβέστες, οι νοσηλευτές και οι γιατροί, είναι άνθρωποι που μπορούν να μας βοηθήσουν όταν τους χρειαζόμαστε, αλλά δεν είναι φίλοι μας. Οι γονείς θα πρέπει να βεβαιωθούν ότι τα παιδιά τους γνωρίζουν τις διάφορες περιπτώσεις καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και σε ποιον πρέπει να απευθυνθούν σε μία τέτοια περίπτωση. Επίσης, είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι όλοι αυτοί οι άνθρωποι φορούν πάντα ειδικές στολές / έχουν ειδικά σήματα και μεταφέρουν σχετικά πιστοποιητικά έγγραφα.

Δείτε ακόμη:16 φράσεις στις οποίες άλλα θέλουμε να πούμε και άλλα καταλαβαίνουν τα παιδιά μας

  • Το κόκκινο χρώμα αντιπροσωπεύει τους αγνώστους

Σε αυτό το κύκλο βρίσκονται όλα όσα πρέπει να γνωρίζει ένα παιδί για τους ξένους.Δεν γνωρίζουμε αυτούς τους ανθρώπους (ακόμη και αν λένε ότι μας ξέρουν, δεν έχει σημασία). Δεν αποτελούν όλοι οι ξένοι απειλή, αλλά, επειδή είναι ξένοι, δεν μπορούμε να πούμε αν είναι καλοί ή κακοί. Δεν πρέπει να εμπιστευόμαστε τους ξένους.Δεν μιλάμε σε αυτούς, και δεν τους λέμε τίποτα για τον εαυτό μας ή τους αγαπημένους μας. Δεν πρέπει να απαντάμε σε ερωτήσεις των ξένων. Δεν θα πρέπει ποτέ να αφήσουμε ένα ξένο να μας πάει οπουδήποτε ή ακόμη και να μας βάλει στο αυτοκίνητο του. Δεν παίρνουμε τίποτα από αγνώστους. Δεν πρέπει να βοηθάμε όταν ψάχνουν για το κατοικίδιο τους ή αν και καλά έχουν χάσει το δρόμο τους.

Αυτά τα μαθήματα παίρνουν τα παιδιά περίπου από αυτό το διάγραμμα.

Τα παιδιά χρωματίζουν τους διαφορετικούς κύκλους στο διάγραμμα, ενώ οι καθηγητές τους μιλούν για τις διάφορες καταστάσεις που περιλαμβάνουν αυτοί οι κύκλοι, ενθαρρύνοντας τα παιδιά να προτείνουν τι πρέπει να κάνουν  σε κάθε περίπτωση από αυτές. Όλο αυτό το διάστημα, οι καθηγητές επαναλαμβάνουν ξανά και ξανά, εκατό φορές, ότι «εάν η συμπεριφορά κάποιου σας προκαλεί δυσφορία, θα πρέπει να πείτε ” ΟΧΙ! ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΑΥΤΟ! ”

Αν νιώθετε ότι κάποιος φέρεται με  απαράδεκτο τρόπο, πείτε το στους γονείς σας ή τους δασκάλους σας με τη μία.

Κανείς δεν μπορεί να σας αγγίξει χωρίς τη συγκατάθεσή σας. Αλλά ούτε έχει το δικαίωμα να εισβάλει κάποιος άλλος στον προσωπικό σας χώρο χωρίς άδεια. Αν οι ενήλικες δεν καταλαβαίνουν την σοβαρότητα των παραπόνων σας, θα πρέπει να τα επαναλαμβάνετε ξανά και ξανά μέχρι να τα καταλάβουν. Δεν πρέπει να προσπαθήσετε να λύσετε το πρόβλημα μόνοι σας. Δεν πρέπει να κρύψετε το πρόβλημά σας, και δεν πρέπει να αισθάνεστε ντροπή για αυτό. Μην φοβάστε να μιλήσετε. Μην φοβάστε να κάνετε ερωτήσεις. ”

 

 

Πηγή: brightside.me