Μία φωτογραφία έγινε viral πριν λίγες μέρες, με το σχόλιο μίας δασκάλας για τα γράμματα του μαθητή της, να πληγώνουν το παιδί, αφού το παιδί έχει δυσλεξία. Παιδαγωγός απαντά στην δασκάλα με ένα μήνυμα που σπάει κόκαλα.
Η δυσλεξία είναι ένα κοινό μαθησιακό πρόβλημα που βασανίζει γενιές και γενιές. Οι παλιότερες γενιές εκπαιδευτικών όμως, εξαιτίας της έλλειψης ενημέρωσης, δεν γνώριζαν για το ΔΕΠΥ, την δυσλεξία και άλλες μαθησιακές δυσκολίες.
Αυτό σημαίνει ότι συχνά τιμωρούσαν και πίεζαν τα παιδιά που δεν ήταν ήσυχα ή που έκαναν “άσχημα γράμματα”, αφού λανθασμένα πίστευαν ότι το παιδί αν θέλει μπορεί. Στην πραγματικότητα όμως το κάθε παιδί έχει τις δικές του δυνατότητες κι εμείς πρέπει πάντα να σεβόμαστε και να εκμεταλλευόμαστε προς όφελός του τις δυνατότητες αυτές.
Δείτε ακόμα Πως θα καταλάβετε αν το παιδί έχει δυσλεξία-Όλα τα συμπτώματα ανά ηλικιακή κατηγορία
Μία φωτογραφία έκανε τον γύρο του διαδικτύου στα ελληνικά social media πριν λίγες μέρες. Μία φωτογραφία με ένα σχόλιο μίας δασκάλας στον μαθητή της, που του έλεγε πως μπορεί να κάνει καλύτερα γράμματα την επόμενη φορά.
Η φωτογραφία έγινε viral αρχικά για χιουμοριστικούς λόγους, αφού το παιδί απάντησε στο σχόλιο της δασκάλας “όχι δεν μπορώ” και όλοι με μία πρώτη ματιά, πιστέψαμε πως ήταν ένα παιδί με…ισχυρή προσωπικότητα που αντιμίλησε στην δασκάλα του με τον πιο γλυκό τρόπο.
Όμως στην πραγματικότητα, το παιδί κυριολεκτούσε και η φωτογραφία σταμάτησε να έχει…πλάκα, όταν παιδαγωγός απάντησε στα σχόλια της δασκάλας με ένα κείμενο που ραγίζει κόκαλα και μας βάζει σε σκέψεις. Οι νέες γενιές εκπαιδευτικών πρέπει να λάβουν πολύ σοβαρά υπόψιν, τέτοια μηνύματα. Διαβάστε παρακάτω:
Δείτε ακόμα Δυσλεξία στο γυμνάσιο – λύκειο: Πώς μπορούν οι καθηγητές να βοηθήσουν τους μαθητές με δυσλεξία
Η φωτογραφία λοιπόν όπως είπαμε, αρχικά έγινε viral διότι οι άνθρωποι στα social media πίστεψαν πως ο μαθητής ήταν αντιδραστικός και αυτό είχε…πλάκα. Όμως προτού αυτή η φωτογραφία γίνει viral η ειδική παιδαγωγός Μαριλένα Γιαννακίτσα την έφερε στο φως, αφού η ίδια βοηθά τον συγκεκριμένο μαθητή που αντιμετωπίζει μαθησιακές δυσκολίες.
Η παιδαγωγός λοιπόν ήθελε μέσα από την φωτογραφία να αναδείξει πως η προσέγγιση των εκπαιδευτικών και η διόρθωση των γραπτών θα πρέπει να γίνεται με διαφορετικό τρόπο από αυτόν που έχουμε συνηθίσει, στους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.
Η παιδαγωγός υποστηρίζει πως τέτοια “κείμενα ενθάρρυνσης” στην πραγματικότητα δεν ενθαρρύνουν το παιδί να εξελιχθεί, αλλά του “κόβουν” τα φτερά και το πιέζουν, να γίνει κάτι που δεν μπορεί.
Δείτε ακόμα Η αιτία της δυσλεξίας κρύβεται πιθανόν στα μάτια σύμφωνα με μια γαλλική μελέτη
Έτσι νιώθουν πως οι δάσκαλοι δεν εκτιμούν την προσπάθειά τους και πως ποτέ δεν θα καταφέρουν να έχουν αυτά τα καθαρά γράμματα που έχουν τα υπόλοιπα παιδιά. Διαβάστε την απάντηση της παιδαγωγού παρακάτω:
“Όχι κυρία δασκάλα. Δεν μπορεί. Πολύ σωστά σου απάντησε. Γιατί ακόμα και το να καθίσει να συγκεντρωθεί να κάνει την Αντιγραφή για αυτό το παιδί είναι μια μάχη.
Μάχη με τη δυσλεξία που έχει, με την έλλειψη συγκέντρωσης και γιατί δυστυχώς όταν έπρεπε κανε;iς δεν το βοήθησε να μάθει να κρατάει σωστά το μολύβι και να μην κουράζεται και πονάει. Και σήμερα μου πήρε μισή ώρα να τον πείσω να κάνει αντιγραφή γιατί ματαίωσες την χθεσινή προσπάθεια του.
Δείτε ακόμα Αυτά είναι τα 18 συμπτώματα της δυσλεξίας
Κουράστηκα πια να βλέπω παιδιά να προσπαθούν να μαζέψουν τα κομμάτια τους επειδή δεν τους δίνει κανείς το χρόνο, τον χώρο και τη φροντίδα που χρειάζονται για να ανθίσουν.”
Η ανάρτηση της ειδικής παιδαγωγού προκάλεσε ποικίλα σχόλια και όλοι της οι ακόλουθοι στάθηκαν στο πλευρό του μαθητή, ψέγοντας τη δασκάλα για τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκε το γραπτό του. Όπως έγραψε χαρακτηριστικά μια μαμά ” Να πείτε στο παιδί ότι εγώ βλέπω: 1. Όμορφα, ευδιάκριτα και ευανάγνωστα γράμματα.
Διάβασα πολύ εύκολα το κείμενο. 2. Σωστά τονισμένες όλες οι λέξεις. 3. Σωστή ορθογραφία! 4. Δεν λείπει ούτε και ένα γράμμα από καμία λέξη. 5. Σημεία στίξης όπου χρειάζονταν 6. Ένα παιδί που αφιέρωσε χρόνο και κόπο για να ολοκληρώσει την εργασία του ελπίζοντας ότι η προσπάθεια του θα αναγνωρισθεί. 7.
Δείτε ακόμα Μαθησιακές Δυσκολίες: Ποια η διαφορά με τις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες & πως τις εντοπίζουμε στο παιδί;
Ένα παιδί που δεν δίστασε να υποστηρίξει τον εαυτό του και να απαντήσει στη δασκάλα! Ένα μεγάλο μπράβο λοιπόν στο παιδί αυτό που συνεχίζει και προσπαθεί και στην μαμά που το στηρίζει!
Εγώ βλέπω ένα παιδί που και θα ανθίσει και θα πετύχει στη ζωή του και αν στην πορεία δεν του δίνεται ο χρόνος, ο χώρος και η φροντίδα που χρειάζεται, θα έχει την δύναμη και την αυτοπεποίθηση να ζητήσει τα αυτονόητα που δικαιούται!”
Διαβάστε όλα τα άρθρα για το σχολείο στο Daddy-Cool.gr
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου χωρίς την γραπτή άδεια από τον εκδότη.