Όταν γράφουν τα νήπια, στην πραγματικότητα χορεύουν στο χαρτί. Πόσο πολύ βοηθάει η γραφή τα νήπια και πως πρέπει να διαχειριστούν τυχόν λάθη τους οι γονείς;
Τα νήπια λίγο πριν ξεκινήσουν το Δημοτικό μαθαίνουν και να γράφουν. Υπάρχουν και μερικοί βρεφονηπιακοί σταθμοί που σε παιδιά 4 και 5 ετών μαθαίνουν την Α-Β και τους αριθμούς. Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά προετοιμάζονται για το Δημοτικό.
Έτσι όταν φτάσουν στο Δημοτικό εκείνα θα ξέρουν ήδη να μετρούν μέχρι το 10 και να λένε την Α-Β έστω και μισή. Τα παιδιά λοιπόν ενθουσιάζονται πολύ όταν μαθαίνουν να γράφουν. Ξεκινούν να γράφουν μικρά ονόματα και μικρές λέξεις.
Δείτε ακόμα Η πραγματικότητα ενός τρίχρονου με αυτισμό
Και όταν δε, μαθαίνουν να γράφουν το όνομά τους, δεν χορταίνουν να το γράφουν σε κάθε ζωγραφιά, σε κάθε χαρτί, σε κάθε πίνακα με μαγνήτη. Μπορεί να κάνουν ορθογραφικά, όμως το να μαθαίνουν τα παιδιά να γράφουν από το νήπιο είναι σημαντικό για την ψυχολογία και την εκπαίδευσή τους.
Ποια είναι όμως τα προτερήματα που έχει η γραφή στα παιδιά; Και πως μπορούν οι γονείς να διαχειριστούν τυχόν λάθη των παιδιών όσων αφορά την γραφή; Η σελίδα στο Facebook Μικρό Βουνό μας εξηγεί μέσα από μία μικρή ιστορία. Διαβάστε παρακάτω:
“Όταν γράφουν τα νήπια, στην πραγματικότητα χορεύουν στο χαρτί. “
Παίζουν με τα γράμματα και τις λέξεις. Πειραματίζονται. Δε γράφουν επειδή πρέπει, γράφουν επειδή θέλουν. Το δημοτικό παραμονεύει στη γωνία και περιμένει εκεί για να τους μάθει – ως οφείλει άλλωστε – τους κανόνες της γραμματικής και της ορθογραφίας.
Όμως η διαδρομή πριν το δημοτικό είναι μεγάλη. Και η ανάγκη τους για έκφραση με αυτόν τον καινούριο τρόπο – τη γραφή , μεγαλύτερη.
Εδώ βλέπουμε τη Γ. που είναι 5 χρονών και περίπου ένα μήνα τώρα χρησιμοποιεί συνέχεια το «Υ, υ», ΠΑΝΤΟΥ.
Η Γ. έχει ξεκινήσει και γράφει με ενθουσιασμό. Έχει χαρεί πολύ. Έχει ανακαλύψει αυτό το νέο «ι» που ‘ναι πιο παιχνιδιάρικο και παράξενο και δύσκολο από το απλό «ι» και το βάζει παντού! Καθόλου δε χρειάζεται κάποιον να της διορθώσει την πρώτη της ενθουσιώδη απόπειρα γραφής.
Δείτε ακόμα Υπέροχα κόλπα για να κάνει το παιδί τις πιο όμορφες ζωγραφιές!
Καθόλου δε χρειάζεται κάποιον να της πει πως το γράφει «λάθος». Όχι, γιατί αυτό θα της κόψει τη φόρα και αύριο δε θα γράφει παντού με τόση χαρά. Όταν με καμάρι το παιδί μας δείχνει τις πρώτες του προσπάθειες.
Την πρώτη φορά που κατάφερε μετά από κόπο να γράψει «ελάφυ», ας μη του πούμε “πολύ ωραία προσπάθεια, αλλά το έγραψες λάθος, γράφεται με ι”. Αντίθετα, μέσα από το «λάθος» της θα μάθουμε πως:
Έχει διακρίνει (ήδη από πολύ νωρίς) τα σύμφωνα από τα φωνήεντα.
Έχει κατανοήσει την αντιστοιχία ήχου (φώνημα) – γράμματος.
Έχει χαρεί που έχει μάθει ένα νέο «ι» το ύψιλον!
Ας επιτρέψουμε στα μικρά χέρια να λυθούν και να πειραματιστούν όποτε θέλουν να επικοινωνήσουν με αυτό το νέο τρόπο…. τη γραφή.
Διαβάστε όλα τα άρθρα για τα νήπια στο Daddy-Cool.gr
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του άρθρου χωρίς την γραπτή άδεια από τον εκδότη.