Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, και συγκεκριμένα με δυσλεξία, παρουσιάζουν δυσκολίες στον γραπτό λόγο. Γι’αυτό και ο τρόπος που θα μάθουν ορθογραφία διαφέρει από αυτόν που γίνεται στο σχολείο. Θέλει υπομονή και ιδιαίτερες τεχνικές που θα βοηθήσουν το παιδί να κατανοήσει καλύτερα την ορθογραφία. Και ένας πολύ καλός τρόπος είναι αν το πάρουν σαν παιχνίδι! Πως γίνεται αυτο;
Η Ειρήνη Θ. Ευαγγέλου, Ψυχολόγος, Ειδική Παιδαγωγός, Επιστημονική Υπεύθυνη του πρώτου εξειδικευμένου κέντρου e-learning Ειδικών Μαθημάτων Αγγλικών www.specialenglish.gr, εξηγεί στο Υγείαonline.gr, πως μπορούμε να συνδυάσουμε το παιχνίδι με τις τεχνικές μάθησης και να βοηθήσουμε τα παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία, στην εκμάθηση της ορθογραφίας.
Για τα παιδιά με δυσλεξία και άλλες μαθησιακές ανάγκες η εκμάθηση της ορθογραφίας είναι μια αποθαρρυντική και συχνά μη αποτελεσματική διαδικασία. Παρακάτω παρουσιάζονται ορισμένες προτάσεις προσέγγισης της ορθογραφίας σαν παιχνίδι στα ελληνικά και τα αγγλικά…
Δείτε ακόμη:«Μαγκιά δεν είναι το bullying αλλά η μεγαλοψυχία.» Η παραβατική συμπεριφορά στο σχολείο δεν είναι μαγκιά!
1. Γράψτε τις δύσκολες λέξεις μία – μία σε καρτέλες δίνοντας έμφαση με μαρκαδόρο στο κομμάτι της λέξης που είναι σημαντικό να θυμηθεί το παιδί (κυρίως την κατάληξη). Γυρίστε την καρτέλα ανάποδα και ζητήστε από το παιδί να γράψει με το δάχτυλό του πάνω στο γραφείο ή στο χαλί τη λέξη.
2. Οργανώστε έναν αυτοσχέδιο αγώνα μπάσκετ με… λέξεις. Πάρτε δύο καλάθια σκουπιδιών και ορίστε έναν βασικό κανόνα ορθογραφίας για κάθε καλάθι. Ρίξτε τη μπάλα στο σωστό καλάθι και μαζέψτε πόντους.
3. Παίξτε μία τρίλιζα ορθογραφίας. Στη θέση των Ο και Χ μπορούμε να βάλουμε δύο κατηγορίες λέξεων για εξάσκηση στην καταληκτική ορθογραφία.
4. Παίξτε το γνωστό παιχνίδι παντομίμα αναπαριστώντας με κινήσεις του σώματός σας βασικές ενέργειες για εκμάθηση των καταλήξεων στα ρήματα.
5. Κάντε επανάληψη των λέξεων της ορθογραφίας με κρεμάλα.
6. Σχεδιάστε ένα διάδρομο με κενές θέσεις στις οποίες θα συμπληρώνονται οι λέξεις της ορθογραφίας. Νικητής θα είναι αυτός που θα συμπληρώσει πρώτος τις λέξεις του σωστά.
7. Φτιάξτε τις καταλήξεις των λέξεων με πλαστελίνη.
8. Οργανώστε ένα διαγωνισμό “λαθογραφίας” όπου νικητής θα είναι αυτός που θα γράψει τις πιο πολλές λανθασμένες λέξεις. Μια τέτοια δραστηριότητα θα ενισχύσει μια θετική στάση του παιδιού απέναντι στο λάθος, το οποίο θα πρέπει να έχει το χώρο που του αξίζει στη μαθησιακή διαδικασία, ως εκκίνηση για νέα γνώση… Ειρήνη Θ. Ευαγγέλου
Επιστημονική Υπεύθυνη
Ψυχολόγος – Ειδική Παιδαγωγός
www.specialenglish.gr
Photo via dyslexiaathome.blogspot.com
Ειδήσεις σήμερα
- Χρήστος Μάστορας : H ταινία Στέλιος Καζαντζίδης είναι ο λόγος που ανακάλυψε πως έχει ΔΕΠΥ
- Ανάκληση σε μπισκότα – Εντοπίστηκαν μεταλλικά κομμάτια
- Ο Γιώργος Ζώλης μας δίνει την καλύτερη συνταγή για μελομακάρονα
- Grand hotel : Ο Ρήγας κλέβει το μωρό της Ελένης για να μπορέσει να την εκδικηθεί
- Η Γη της Ελιάς : Τελικά όντως θέλει να τους εκδικηθεί – Η Αριάδνη βλέπει τον Κουράκο να κοιτά με λατρεία την Ιουλία