Close

Τρικς για αποτελεσματικό διάβασμα

Τρικς για αποτελεσματικό διάβασμα

Τα σχολεία ξεκίνησαν και καθημερινά έρχομαι σε επαφή με μητέρες παιδιών της πρώτης τάξης του δημοτικού και το βασικό ερώτημά τους είναι ένα.

Πώς θα μάθουν στο παιδί τους να διαβάζει, χωρίς να του δημιουργήσουν αντιστροφή ψυχολογία και συνεπώς άρνηση;

Όσα χρόνια κι αν περάσουν, ένας γονέας πάντοτε θα θέλει το παιδί του να διαβάζει τα μαθήματά του, ιδανικά δε, να τα διαβάζει μόνο του. Τι μπορείτε να κάνετε όμως για αυτό;

Πρώτα από όλα ΔΕΝ πρέπει να μπείτε σε έναν φαύλο κύκλο πίεσης ο οποίος θα πιέσει το παιδί λανθασμένα.

Μία ασταμάτητη πίεση στο παιδί μπορεί να έχει αντίθετο αποτέλεσμα από το επιθυμητό.

Δημιουργήστε μία αίσθηση ανεξαρτησίας

Ήδη από μικρή ηλικία ένα παιδί είναι καλό να μάθει να έχει χρόνο μόνο του, κατά τον οποίο πχ: θα παίζει, θα φέρει εις πέρας μία αρμοδιότητα που του έχετε δώσει όπως να μαζέψει τα παιχνίδια του κ.ο.κ. Με αυτό τον τρόπο το παιδί υποσυνείδητα μαθαίνει να ανεξαρτητοποιείται και να αναλαμβάνει μία ευθύνη χωρίς να σας χρειάζεται απαραίτητα δίπλα του.

Δημιουργήστε ένα πλάνο

Βρείτε έναν τρόπο που ταιριάζει στην προσωπικότητα του παιδιού σας και δημιουργήστε ένα πλάνο διαβάσματος/υποχρεώσεων. Αν το παιδί σας έχει τάση οργάνωσης μπορείτε να αγοράσετε ένα εβδομαδιαίο ημερολόγιο στο οποίο θα σημειώσετε τι ώρα πρέπει να γίνει τι και με ποια σειρά. Πχ.

  • Στις 17.00 ξεκινάμε διάβασμα, πρώτα ορθογραφία, μετά μαθηματικά κλπ.
  • Στις 18.00 κάνουμε διάλειμμα και πίνουμε «όλη τη δύναμη σε μία κουταλιά». Φτιάξτε του ένα smoothieμε μία κουταλιά HΕΜΟ, που θα το λατρέψει.

Επιλέγουμε ένα smoothie με διατροφικά στοιχεία που συμβάλλουν στη γνωσιακή λειτουργία ενώ παράλληλα είναι πεντανόστιμο για να ανυπομονεί το παιδί να το απολαύσει.

  • Στις 18.30 τελειώνουμε με το διάβασμα και ετοιμάζουμε τσάντα, κ.ο.κ.

Έτσι, το παιδί ξέρει τι πρέπει να κάνει και ακούσια δημιουργεί μία ρουτίνα την οποία και ακολουθεί.

Προσωπικός χώρος

Όπως και κάθε εργαζόμενος έτσι και το παιδί θέλει το δικό του χώρο για διάβασμα. Φτιάξτε παρέα το γραφείο του, αγοράστε του πίνακα αριθμητικής, μαυροπίνακα ή σχετικά αξεσουάρ και δημιουργήστε ένα «ιδανικό» περιβάλλον για το διάβασμα.

Επιπτώσεις

Είναι καλύτερο ένα παιδί να μάθει να διαβάζει μόνο του. Αν δημιουργήσετε πλάνο όπως προαναφέρεται το παιδί ξέρει τι έχει να κάνει και πότε. Αν όμως επιλέξει να βγει εκτός του πλάνου αυτού, πρέπει να γνωρίζει τι επιπτώσεις θα έχει. Εδώ αγαπημένοι γονείς είναι σημαντικό να διαχωρίσετε τις επιπτώσεις από την τιμωρία. Πρέπει να έχετε καταστήσει σαφές πως το αν θα παίξει παιχνίδι στον υπολογιστή είναι στο δικό του χέρι. Μπορεί να παίξει την ώρα που έχετε προσθέσει στο ημερήσιο πλάνο, για όσο έχετε υπολογίσει, μόνον αν έχει ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις του. Μη φωνάζετε και μην απειλείτε το παιδί. Φροντίστε να μάθει σιγά-σιγά και με ψυχραιμία την έννοια της υπευθυνότητας και της ανεξαρτησίας.

Επιβραβεύστε

Ένα παιδί, είναι παιδί και η εκπαίδευσή του είναι ένας μικρός Γολγοθάς, περισσότερο για τους γονείς που μεγαλώνοντας ξεχνούν πως αισθανόντουσαν στην παιδική τους ηλικία. Όσο ξεκάθαρο είναι πως υπάρχουν επιπτώσεις στην ασυνέπεια και την ανευθυνότητα, τόσο ξεκάθαρο πρέπει να είναι πως υπάρχει επιβράβευση για την ολοκλήρωση αυτών. Δημιουργήστε ένα σύστημα επιβράβευσης με πόντους και ορίστε παρέα την επιβράβευση του. Κάθε μάθημα που διαβάζει του δίνει πχ. 5 πόντους, οι οποίοι σημειώνονται σε πίνακα. Μόλις φτάνει στο συμφωνημένο σύνολο τότε έχει κερδίσει με την αξία του πχ. 2 ώρες παιχνιδιού ή μία εκδρομή στο πλανητάριο ή ότι έχετε συμφωνήσει.