Close

Ο ηθοποιός που ήταν Φως : Η καριέρα, ο έρωτας με τη Λαμπέτη, η μοναξιά και ο θάνατος που τον «διέλυσε»

Ο ηθοποιός που ήταν Φως  : Η καριέρα, ο έρωτας με τη Λαμπέτη, η μοναξιά και ο θάνατος που τον «διέλυσε»

Λίγοι γνωρίζουν πως λίγο πριν πέσει οριστικά η αυλαία, ο αξέχαστος πρωταγωνιστής ανέβηκε τον δικό του «Γολγοθά». Έχοντας υπάρξει μανιώδης καπνιστής ούτε εκείνος κατάφερε να γλιτώσει από την φθορά του χρόνου.

Εκτός του ότι τα τελευταία χρόνια ένιωθε μοναξιά, είχε να αντιμετωπίσει και αρκετά σοβαρά προβλήματα με την υγεία του. Τα χτυπήματα που δεχόταν ήταν πολλά, προσπαθώντας να μην χάσει ούτε στιγμή το χαμόγελο του. Συγκεκριμένα, η εγχείρηση της καρδιάς στην οποία είχε υποβληθεί ήταν η πρώτη δοκιμασία την οποία κλήθηκε να ξεπεράσει. Και αυτό γιατί ακολούθησαν κάποια εγκεφαλικά επεισόδια, τα οποία είχαν κάνει όλους εκείνους που τον αγαπούν να κάθονται σε «αναμμένα κάρβουνα». Τότε ο Δημήτρης Χορν έσφιξε τα δόντια και κατάφερε να βγει νικητής, απομακρύνοντας από πάνω του την σκιά του θανάτου.

Και ενώ τα δύσκολα έμοιαζα να έχουν περάσει, ο καρκίνος του «χτύπησε» την πόρτα. Όσο και αν ήταν αποφασισμένος να νικήσει και αυτή τη φορά, η συγκεκριμένη ασθένεια δεν του άφηνε περιθώρια. Μέρα με τη μέρα ο οργανισμός του γινόταν όλο και πιο αδύναμος, με τον πάντα γοητευτικό ηθοποιό να μην θέλει να κοιτάζει ούτε το είδωλο του στον καθρέφτη. Μάλιστα την περίοδο που έδινε μεγάλη μάχη, είχε πει στον καλό του φίλο Γιώργο Γεωργέλη, φορώντας τις πυτζάμες του πως: «Αυτό το κοστουμάκι δεν μου πάει καθόλου». Ένα κοστούμι που το έβγαλε οριστικά από πάνω του στις 16 Ιανουαρίου του 1998, ταξιδεύοντας για την γειτονιά των αγγέλων σε ηλικία 76 ετών.

Δείτε επίσης : Μιμή Ντενίση: Τα βασανιστήρια που μου έκανε η Αλίκη Βουγιουκλάκη  Δεν με άφηνε να φύγω

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Δημήτρης Χορν / Dimitris Horn (@dimitris.horn)

Δείτε επίσης : Σπάνιο κλικ: Αλίκη Βουγιουκλάκη και Τζένη Καρέζη ποζάρουν αγκαλιά και ενώ είναι και οι δύο έγκυες

Χωρίς αμφιβολία, ο Δημήτρης Χορν υπήρξε από τους πιο ωραίους άντρες της μεγάλης οθόνης. Ο γάμος του με τη Ρίτα Φιλίππου στις 6 Αυγούστου του 1942, με την οποία γνωρίστηκε σε ένα πάρτι και ερωτεύτηκαν κεραυνοβόλα αποτέλεσε είδηση στα media της εποχής. Μπορεί οι δυο τους στη συνέχεια να τράβηξαν χωριστούς δρόμους, όμως ο ένας ποτέ δεν έπαψε να αγαπά τον άλλον. «Και φυσικά την απατούσα και της το ‘λεγα. Και δεν την ένοιαζε καθόλου. Μου λέει: «Αφού σου αρέσει, θέλω να κάνεις ό,τι σου αρέσει»» είχε εξομολογηθεί στο παρελθόν ο ηθοποιός στην Ιωάννα Παπαντωνίου. Και ενώ ο γάμος τους όδευε προς το τέλος του, μπήκε στην ζωή του Δημήτρη Χορν η Έλλη Λαμπέτη.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Δημήτρης Χορν / Dimitris Horn (@dimitris.horn)

Δείτε επίσης : Μέμα Σταθοπούλου: Το τραγικό φινάλε της Ελληνίδας «Μπριζίτ Μπαρντό» που θα ξεπερνούσε τη Ζωή Λάσκαρη

Η γνωριμία τους ξεκίνησε με μια αμοιβαία αντιπάθεια, με εκείνον να την απορρίπτει στις εισαγωγικές εξετάσεις που έδωσε για τη σχολή της Μαρίκας Κοτοπούλη. Ούτε εκείνοι όμως κατάφεραν να ξεφύγουν από το πεπρωμένο τους και ο ερωτάς τους φούντωσε στο έργο «Αγαπούλα» το 1953. Για οκτώ περίπου χρόνια έζησαν ένα θυελλώδες love story με την κοινή τους πορεία να σημαδεύεται από τραγικά γεγονότα. Όπως όταν η Έλλη Λαμπέτη έχασε σχεδόν απανωτά τις λατρεμένες της αδερφές. Ωστόσο, όταν οι διαφορές και οι ζήλιες βγήκαν στην επιφάνεια το χάσμα ανάμεσα τους ήταν αγεφύρωτο.

Δείτε επίσης : Τούρτα παγωτό φράουλα μόνο με 5 υλικά χωρίς παγωτομηχανή

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Δημήτρης Χορν / Dimitris Horn (@dimitris.horn)

Δείτε επίσης : Η αριστοκράτισσα του σινεμά που της έδιναν μόνο ρόλους της υψηλής κοινωνίας και η αλλαγή καριέρας λίγο πριν πεθάνει

Όπως είχε ακουστεί η Λαμπέτη ήταν εκείνη που τον χώρισε για τον αμερικανό συγγραφέα Φρέντερικ Γουέικμαν. «Μου έδωσε τα παπούτσια στο χέρι» είχε δηλώσει τότε ο ηθοποιός. Μάλιστα, όπως είχε γράψει στο βιβλίο του ο Φρέντυ Γερμανός ένα βράδυ ο Χορν είχε βρεθεί έξω από το σπίτι της Λαμπέτη πετώντας πέτρες και κονσερβοκούτια, με εκείνη να καλεί την Αστυνομία. Παρότι αρνιόταν κατηγορηματικά πως υπήρξε ο μεγάλος έρωτας της ζωής του, τη στήριξε πολύ στην αρρώστια της.

Όσοι πάντως τον ήξεραν μαρτυρούν πως η γυναίκα σταθμός στη ζωή του ήταν η Άννα Γουλανδρή, με την οποία παντρεύτηκαν τον Ιανουάριο του 1967. Η συγκεκριμένη γυναίκα που προέρχονταν από πλούσια εφοπλιστική οικογένεια κατάφερε με την αγάπη της να τον κάνει τον πιο ευτυχισμένο άντρα του κόσμου.

Στη διάρκεια της λαμπρής του καριέρας ο Δημήτρης Χορν είχε την ευκαιρία να συνεργαστεί με τα μεγαλύτερα ονόματα που πέρασαν από την ελληνική θεατρική σκηνή και να παίξει σε μερικά από τα σπουδαιότερα έργα που γράφτηκαν ποτέ. Και το ευτυχές 1962, ένα επίσης ευτυχές συναπάντημα, αυτό του Μάνου Χατζηδάκι με τον Δημήτρη Χόρν, δίδαξε το αθηναϊκό θεατρόφιλο κοινό γιατί «ηθοποιός… σημαίνει φως».

Δείτε επίσης : Μεγάλος ατακαδόρος : Ο ηθοποιός που οι ρόλοι του βοήθησαν να ξεπεράσει τη μελαγχολία

Δείτε επίσης : Ο λογαριασμός του ηλεκτρικού ρεύματος έχει ξεφύγει  Δείτε Πως να Κάνετε το Πλύσιμο των Ρούχων πιο Οικονομικό

Ο Δημήτρης Χορν είχε πει για τον εαυτό του:

«Γεννήθηκα το 1921, στις 9 Μαρτίου, στην Αθήνα, Ο πατέρας μου λεγόταν Παντελής και η μητέρα μου Ευτέρπη. Έχω έναν αδελφό, τον Γιάννη, δέκα χρόνια μεγαλύτερό μου. Εγώ ήρθα στη ζωή μετά το θάνατο του μοναδικού κοριτσιού που είχαν οι γονείς μου, της Νανάς. Ο Γιάννης και η Νανά είχαν διαφορά ενός έτους. Όταν πέθανε η Νανά, σε ηλικία επτά ετών, ο πατέρας και η μητέρα θέλησαν να την αντικαταστήσουν. Περίμεναν, λοιπόν, ότι το παιδί που θα ‘ρθει θα είναι κορίτσι. Δυστυχώς, δεν ήταν. Ήμουν εγώ!

Πολλοί με ρωτούν αν το Χορν είναι το πραγματικό μου όνομα ή αν είναι ψευδώνυμο Ομολογώ ότι αυτή η ερώτηση μ’ έχει πολύ ταλαιπωρήσει. Είναι, όμως φυσικό να γεννιέται αυτή απορία στους ανθρώπους, αφού το όνομα Χορν δε μοιάζει καθόλου ελληνικό, Ναι, η καταγωγή μου από τη μεριά του πατέρα μου δεν είναι ελληνική. Ο παππούς μου ήταν Αυστριακός. Οι Χορν δεν είμαστε από τους Βαυαρούς που ήρθαν με τον Όθωνα. Ο πατέρας του πατέρα μου ήρθε πολύ αργότερα στην Ελλάδα. Ερωτεύτηκε τη γιαγιά μου, βέρα Ελληνοπούλα, και την παντρεύτηκε.

Τα πρώτα χρόνια μετά το γάμο τους έζησαν στην Τεργέστη, Εκεί γεννήθηκαν και οι πατέρας μου και ο αδελφός του». Τα φτωχικά παιδικά χρόνια Παρά την αριστοκρατική του καταγωγή, έζησε φτωχικά παιδικά χρόνια μάλιστα ο Δημήτρης Χορν είχε πει για τον εαυτό του: «Θυμάμαι ότι υπήρχε μια εποχή που τρυπούσαν τα παπούτσια μου και έβαζα χαρτόνια από τσιγάρα για να τα κλείσω. Πιστέψτε με, δε με έβλαψε σε τίποτα αυτό, είχε εξομολογηθεί σε μια από τις πολλές συνεντεύξεις που έδωσε. Μωρό εμφανίστηκε πρώτη φορά στο σανίδι Ο Δημήτρης Χορν, πρωτοεμφανίστηκε στην σκηνή, μωρό, στην αγκαλιά της νονάς του, Κυβέλης, στο έργο «Γειτόνισσες» σε σκηνοθεσία του πατέρα του.

Δείτε επίσης : «Ελάτε να τα πάρετε» Η ατάκα του ηθοποιού που θα μας μείνει αξέχαστη , αγαπήθηκε πολύ από τις γυναίκες αλλά δεν κατάφερε να γίνει Κούρκουλος

Δείτε επίσης : Το απόλυτο θηλυκό του Ελληνικού κινηματογράφου που έζησε μια ζωή με έρωτες πάθη και επιτυχία: Η θυελλώδης σχέση με τον Κώστα Βουτσά και η μεγάλη αντιζηλία με την Σοφία Βέμπο

Δεύτερη εμφάνιση για τον μικρό «Τάκη» θα γίνει σε ηλικία 4 ετών και πάλι με τη νονά του, στο έργο «Νόρα» του Ίψεν, όπου έπαιζε ένα από τα παιδιά της ηρωίδας. Η τρίτη του εμφάνιση θα έρθει δέκα χρόνια αργότερα, σε ηλικία 14 ετών, στον θίασο της Μαρίκας Κοτοπούλη, στο θερινό θέατρο Παρκ, στην παράσταση «Μαμά Κολιμπρί» του Μπατάιγ. Ο Δημήτρης Χορν είχε πει σχετικά: «Όταν ήμουν δεκατεσσάρων χρονών (…), στο θερινό θέατρο Παρκ, της οδού Χέυδεν, όπου ήταν εγκατεστημένος ο θίασος της μεγάλης Μαρίκας, ανέβασαν τη “Μαμά Κολιμπρί” του Μπατάιγ. Το έργο ήθελε κι ένα νέο της τότε ηλικίας μου και πήγα. Αυτή μάλιστα η εμφάνισή μου ενίσχυσε αφάνταστα τη διάθεση που είχα ήδη αρχίσει να έχω αναφορικά με το θέατρο. Και θα μου μείνει αξέχαστη αυτή η πρώτη μου επικοινωνία από τη σκηνή με το κοινό», είχε αναφέρει ενθυμούμενος τα πρώτα του βήματα στο θεατρικό σανίδι.

Η δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου Το 1937 ο Δημήτρης Χορν εισήχθη στη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου, δίνοντας εξετάσεις με το ποίημα του Βάρναλη, «Οι μοιραίοι». Ο ίδιος είχε περιγράψει σε μία συνέντευξη του στην Ι. Παπαντωνίου εκείνη την μέρα: «Βγήκα στο θέατρο, γιατί μια μέρα τρώγαμε στο σπίτι μου κι ο πατέρας μου αγαπούσε πολύ τον μεσημεριανό του ύπνο. Μου λέει: “Αχ, αύριο το μεσημέρι δε θα κοιμηθώ. Πρέπει να πάω στη Δραματική Σχολή”. Ήταν Πρόεδρος της Επιτροπής Εισαγωγικών Εξετάσεων. “Μ’ έχουν βάλει Πρόεδρο στην Επιτροπή την Εξεταστική… Γι’ αυτούς που θέλουν να γίνουν ηθοποιοί”». Αφού τον ρώτησε που είναι αυτό, ο Χορν πήγε να υποβάλει αίτηση. «Μια και δυο πηγαίνω εγώ, ήταν ο Συναδινός Διευθυντής στη σχολή, να υποβάλω μια αίτηση για να δώσω εισαγωγικές.

Και μου λέει, έχει λήξει η προθεσμία, αλλά επειδή είσαι γιος του Παντελή θα κάνουμε μια εξαίρεση. Το είπα λοιπόν του πατέρα μου και μου λέει: “Σ’ ευχαριστώ παιδί μου. Δε θα χάσω το μεσημεριανό μου ύπνο, διότι δε θα πάω. Δεν μπορώ να είμαι Πρόεδρος της Επιτροπής και να δίνεις εσύ εξετάσεις”». Για τη διαδικασία των εξετάσεων ο ίδιος ο Δημήτρης Χορν είχε διηγηθεί πως δεν πρόλαβε να πει τέσσερις πέντε στίχους και τον διέκοψαν λέγοντάς του «καλά, καλά, αρκεί». Έτσι έφυγε απογοητευμένος, έχοντας τη γνώμη πως δεν πέρασε. Την επόμενη μέρα όμως είδε στην οδό Σταδίου τον Βεάκη με τη γυναίκα του και ο Βεάκης του είπε: «Δεν μπορείς να φανταστείς πόσο μας δρόσισες μέσα σ’ αυτή την ανομβρία». Έτσι έμαθε ότι πέρασε.

Δείτε επίσης : Τζένη Καρέζη-Ζάχος Χατζηφωτίου: Η σπάνια φωτό από το γάμο τους και ο απίθανος τρόπος που τον έπιασε να την απατά (εικόνες)

Δείτε επίσης : Ο κρυφός αρραβώνας της Ζωής Λάσκαρη και άλλες άγνωστες ιστορίες για την ζωή της

Η «Οδός Ονείρων» Η “Οδός Ονείρων” συστήθηκε στο αθηναϊκό κοινό σαν μία ιδιόρρυθμη μουσική παράσταση που είχε σχεδόν τα πάντα: εκλεκτούς πρωταγωνιστές, θεατρικά δρώμενα, χορευτικά μέρη, στίχους, τραγούδια, μουσική δια χειρός Χατζιδάκι, κινηματογραφικά στιγμιότυπα από ένα μικρού μήκους σατιρικό φιλμάκι με πρωταγωνιστή το συνθέτη και τη Ρένα Βλαχοπούλου. Αλλά κι ερμηνείες ψυχής, υπέροχη μουσική και ένα concept που παραπέμπει στις ευαισθησίες του νου και της ψυχής, στις κρυφές ελπίδες, τα ανεκπλήρωτα όνειρα, τη χαμένη αθωότητα. Όλα αυτά μέσα από τους κατοίκους μιας Αθηναϊκής γειτονιάς που διηγούνται τις ιστορίες και κάνουν τις ευχές τους πραγματικότητα μέσα από το φακό ενός περιπλανώμενου φωτογράφου. Του Δημήτρη Χορν. «Όταν ήμουν μικρός κι έβλεπα επιθεωρήσεις, διασκέδαζα πάρα πολύ κι ονειρευόμουν να κάνω κι εγώ κάτι ανάλογο κάποτε.

Ο Μάνος Χατζιδάκις, που τον θαυμάζω και ως μεγάλο ταλέντο και ως σπουδαίο μυαλό, μου ‘δωσε αυτήν την ευκαιρία. Και διασκέδασα πραγματικά πάρα πολύ. Η “Οδός Ονείρων” είχε το στοιχείο της αναζητήσεως. Και ήταν αυτό πολύ σημαντικό. Αν γραφτεί ποτέ η ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου, ο ιστορικός πρέπει να σταθεί στην “Οδό Ονείρων”», είχε πει ο ίδιος ο Χορν. Η πρώτη παραγωγή της «Φίνος Φιλμ» Η σχέση του Δημήτρη Χορν με τον κινηματογράφο ξεκινάει το 1943 στην ταινία «Η φωνή της καρδιάς» του Δημήτρη Ιωαννόπουλου. Πρόκειται για την πρώτη ταινία που γυρίστηκε μετά την εισβολή των Γερμανών στην Ελλάδα, καθώς και η πρώτη παραγωγή της «Φίνος Φιλμ».

Η ταινία προβαλλόταν επί τρεις συνεχείς εβδομάδες σε τρεις κινηματογράφους στο κέντρο της Αθήνας. Συνολικά έκοψε 102.237 εισιτήρια. Μάλιστα, η κοσμοσυρροή έξω από τους κινηματογράφους Ρεξ και Έσπερος, ενόχλησε ιδιαίτερα τους Γερμανούς κατακτητές. Πρώτη ελληνική σπονδυλωτή ταινία Η “Κάλπικη λίρα” είναι η πρώτη σπονδυλωτή ταινία στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου. Αποτελείται από τέσσερις ιδιαίτερες μικρές ιστορίες με κοινό στοιχείο μια κάλπικη λίρα που μεταφέρεται από τη μία ιστορία στην άλλη. Στην ταινία υπάρχει αφηγητής, που συνδέει τις τέσσερις αυτές ιστορίες, ο οποίος και κλείνει την ταινία με τη φράση: “κάλπικη δεν είναι η λίρα σε αυτή την ιστορία… κάλπικο είναι, γενικά το χρήμα…”, που αποτελεί και το κεντρικό νόημα του όλου φιλμ, ότι δηλαδή η μονομανής επιδίωξη του πλούτου οδηγεί με τον ένα ή τον άλλο τρόπο και με όλους τους διάφορους χαρακτήρες των ανθρώπων σε μια κάλπικη ζωή.

Δείτε επίσης : Λάμπρος Κωσταντάρας : Αυτός είναι ο απαράβατος όρος που έβαζε πάντα στο συμβόλαιο του

Δείτε επίσης : Εκπληκτική φωτό της αγνώριστης, 20άρας Ρένας Βλαχοπούλου -Τότε που έκανε καριέρα στο τραγούδι

 

Διετέλεσε γενικός διευθυντής της ΕΡΤ

Ο Δημήτρης Χορν κατά τα τελευταία χρόνια της ζωής του, διετέλεσε γενικός διευθυντής της ΕΡΤ. Συγκεκριμένα, την περίοδο 1974 -1975, ενώ το 1980 ίδρυσε με τη σύζυγό του Άννα Γουλανδρή το Ίδρυμα Γουλανδρή – Χορν, σκοπός του οποίου είναι η μελέτη του ελληνικού πολιτισμού.

Ο ανεκπλήρωτος έρωτας της Εντίθ Πιαφ

Η γνωριμία τους έγινε το 1946. Ο Χορν ήταν μόλις 25 ετών, ενώ η Γαλλίδα τραγουδίστρια έκλεινε τα 31. Μόλις αντίκρισε τον ηθοποιό τον ερωτεύτηκε με την πρώτη ματιά. Βέβαια δεν είχαν πολύ χρόνο ώστε να γνωριστούν καλύτερα, μιας κι η Πιάφ έπρεπε να επιστρέψει στο Παρίσι.

Ο ηθοποιός που ήταν Φως : Η καριέρα, ο έρωτας με τη Λαμπέτη, η μοναξιά και ο θάνατος που τον «διέλυσε»

Εκείνη όμως δε σταμάτησε στιγμή να τον σκέφτεται. Έτσι, ξεκίνησε να γράφει μία επιστολή μέσα στην οποία του μιλά για τα συναισθήματά της. Του ομολογεί όσα αισθάνεται για εκείνον, ενώ του γράφει πως αν το θελήσει εκείνος, θα τα παρατήσει όλα αυτόν. Μία από τις επιστολές της μάλιστα δημοπρατήθηκε από τον οίκο, «Πέτρος Βέργος», 11 χρόνια μετά το θάνατο του Δημήτρη Χορν για 1.500 ευρώ. Ο έρωτας αυτός ωστόσο έμεινε ανεκπλήρωτος, αφού τότε ο ηθοποιός ήταν παντρεμένος με την πρώτη του γυναίκα, τη Ρίτα Φιλλίπου.

Μια ζωή την είχε και την γλέντησε

Ποιος μπορεί να αμφισβητήσει ότι ο Δημήτρης Χορν ήταν ένας καλλιτέχνης αλλά πάνω από όλα ένας άνθρωπος με γοητεία, λάμψη και ταλέντο; Ο Χορν μετέδιδε τη χαρά της ζωής, συνδυασμένη με ποιότητα, υψηλό γούστο και καλαισθησία. Ήταν κάπου ανάμεσα στον Φάουστ, έτσι όπως τον υποδύθηκε στο «Αλίμονο στους νέους», στον Κλέωνα τού «Μια ζωή την έχουμε», στον Παύλο της «Κάλπικης Λίρας» που ήθελε να ζωγραφίσει το «σ’ αγαπώ»… της Έλλης Λαμπέτη. Πέρα από καλός και ταλαντούχος ηθοποιός, πέρα από χαρισματικός και πληθωρικός άνθρωπος, με έντονο χιούμορ και πηγαία διάθεση αυτοσαρκασμού, χαριτωμένος και γοητευτικός συγχρόνως, ή μήπως για όλα αυτά μαζί, ο Δημήτρης Χορν άφησε πίσω του έναν μύθο.

Δείτε επίσης : Ο ηθοποιός που ήθελαν οι μανάδες, αλλά όχι οι νύφες και έχανε πάντα τις γυναίκες απ’ τον Μπάρκουλη

Δείτε επίσης : Ματούλα του Κολωνακίου- Το ασυμβίβαστο αντράκι της showbiz της Αθήνας του ’70: Ο Μπάρκουλης ,oι ουσίες και το παράπονο της νύφης της Έλενας Κατραβά

Έναν μύθο που όσα χρόνια και να περάσουν από το θάνατο του θα τον ακολουθεί σημαδεύοντας καλλιτεχνικά τις γενιές που πέρασαν και αλλά και τις γενιές που έρχονται… Ο καρκίνος και το τέλος Ο Δημήτρης Χορν πέθανε στις 16 Ιανουαρίου 1998 από καρκίνο. Κηδεύτηκε στο Α’ Νεκροταφείο Αθηνών. Το 2000 καθιερώθηκε στη μνήμη του το Βραβείο Χορν, το οποίο απονέμεται στους καλύτερους πρωτοεμφανιζόμενους άνδρες ηθοποιούς κάθε χρονιάς.

 

Διαβάστε όλα τα άρθρα για την μηχανή του χρόνου στο Daddy-Cool.gr